-
מרן
-
חיפוש מתקדם
לחיפוש מדוייק: הוסף "מרכאות" לפני מילות החיפוש!

לא מצליח לראות קבצי פלאש? לחץ כאן!
מדורים אקטואליים:

 

 

 

 

הוצאת פעולת צדיק

כשרות בד"צ פעולת צדיק

ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
אור ההלכה
ארז יחיאל
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
977 אורחים

תשפ"א

מוצש"ק האזינו - דרשת שבת שובה התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: עניינים חדשים ודקדוקים בלשון הגמרא בעניין אמירת המלך הקדוש והמלך המשפט בעשרת ימי תשובה, ושאר השינויים שבתפילה. סיבה נוספת למה אבותינו נע"ג נהגו לקחת את השופר הארוך והמסולסל של דישון למצות תקיעת שופר. המשך ביאור דברי הגמרא דלעיל. הוספת דברים בעניין הפסוק וחפרה הלבנה ובושה החמה, והתייחסות למשתמשים בתאריך הלועזי במקום בתאריך העברי. סיפור מהחפץ חיים אשר בירך חתן שיזכה להישאר בלימוד, ובעניין הבקשות שאנו מבקשים כגון חיים ופרנסה וכו' ולא על הדברים הרוחניים. השלמה בעניין כתיבת אדר הראשון או אדר השני בכתובות ובגטין. האם ראוי להשתמש במושג 'חוזרים בשאלה', והסיבה לאלו שיש להם שאלות באמונה. השלמה בעניין עין תחת עין – ממון, כי מחוץ לתשלום הממון יש צורך שימחל לו. פיטום הקטורת או אמירתה אינה סגולה אלא שיש בה כוח רוחני לעורר לחזרה בתשובה ולחרטה. דברי מרן שליט"א בשבח הקובץ החדש דברי חפץ חלק ט"ו – תשרי התשפ"א בשל"ב.
מספר צפיות:1289
ט' תשרי ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק האזינו - דרשת שבת שובה התשפ"א: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים

דרשת חג הסוכות מפי מרן שליט"א - חול המועד סוכות התשפ"א

       62 דק'  62 דק'
דרשת חג הסוכות מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסרה מתוך סוכתו שבביתו ביום שלישי ד' דחול המועד סוכות, י"ח תשרי התשפ"א, והועברה בשידור חי לאלפי תלמידיו ושומעי לקחו. נושאי השיעור: אדם שראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית, ובסוף השולחן יושב אדם חולה קורונה ל"ע, האם עדיין ישנו חשש שמא ימשך אחר שלחנו לתוך הבית. כיצד לנהוג בשעת ההושענות וההקפות בעידן מגיפת הקורונה. המשך בעניין האם מועילה הקטורת ללא תשובה. אימתי עומדים לפני שמתחילים תפילת שמונה עשרה בשחרית, וחיזוק למנהג אבותינו לעמוד במלים 'רם ונישא' ולא במלים 'תהלה לאל עליון'. מדוע מנהגינו לעמוד באמירת י"י מלך וגו' רק בשבת ולא בחול, ועד היכן צריכים לעמוד. דברי חיזוק בענייני קדושה ואמונה הנחוצים בזמנינו, מעשה בקיסר אוסטריה שביקר בירושלם וכו' ומקור תשובת החכם שענה לו. בעניין שכינתא בגלותא, ופירוש מהרי"ץ זיע"א על ההושענות לגבי הפסוק נגילה ונשמחה בך. האם ישנה אפשרות להקדים את פרשת האזינו לפני פרשת וילך. השיעור יוקלד ויודפס בחוברת "שערי יצחק" נפרדת. תמונות ע"י הצלם יעקב כהן
מספר צפיות:2342
י"ח תשרי ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה דרשת חג הסוכות מפי מרן שליט"א - חול המועד סוכות התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

דרשת ליל הושענא רבא מפי מרן שליט"א - התשפ"א

  70 דק'  70 דק'
דרשת ליל הושענא רבה מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסרה בבית המדרש "פעולת צדיק" בני ברק - ליל הושענא רבה התשפ"א. נושאי הדרשה יעודכנו בהמשך. הדרשה תצא בחוברת "שערי יצחק" נפרדת ותישלח ל"מנויים לחיים" יחד עם משלוח שיעורי חודש תשרי.
מספר צפיות:2352
כ"א תשרי ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה דרשת ליל הושענא רבא מפי מרן שליט"א - התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק בראשית התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור הפסוק וילכו שלושת ימים במדבר ולא מצאו מים – היינו התורה שפרשו ממנה ג' ימים. השלמה בביאור מאמר הזוה"ק על כך שאנו צווחים ככלבים הב הב על הצרכים האישיים בתפילות ימי הרחמים והסליחות ולא על תיקון השכינה, ותשובה לשאלה שהרי כך תיקנו בנוסח התפילות לבקש עליהם. השלמה לשיעור מוצש"ק נשוא התש"פ בעניין גרגירי הלבונה כתרופה למגיפת הקורונה, ובעניין אמירת פיטום הקטורת ופסוק ויאמר אליהם ישראל אביהם וגו' נכאת וצרי ולוט, וסגולת צמח השדאב. תשובה לשאלה כיצד שכחו את מסורת התרועה בעם ישראל, השלמה בדעת הרמב"ם והגאונים בעניין זה, ובדין תימנים השומעים תרועה של עדות אחרות. השלמה בעניין העושים תרועה ביד ולא בנשימה מהבטן. ביאור מאמר חז"ל על הפסוק ולקחתם לכם – לקיחה ביד כל אחד ואחד, ודברים שאמרו חז"ל בכדי להוציא מליבם של הצדוקים, ומה עשו הקראים עם הלולב. המשך בעניין עין תחת עין – ממון, דחיית דברי האנשים הנוטים לדעת מינות שלא כהלכה עקב השקפתם המשובשת, עד שתלו דבריהם ברבם הרב קוק ואף טענו שכביכול כך דעת הרמב"ם רק שהסתיר זאת בדבריו.
מספר צפיות:1426
ל' תשרי ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק בראשית התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק נח התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור מהרי"ץ זיע"א בעץ חיים בתחילת מזמור תהילה לדוד ארוממך אלהי המלך וגו', עניין חסידים הראשונים שהיו שוהין שעה אחת קודם התפילה, והשלמה מדרשת חוה"מ סוכות לגבי עמידה לפני שמו"ע במלים 'רם ונישא' ולא במלים 'תהילה לאל עליון'. ביאור פירש"י בפרשת השבוע נח בעניין המבול שבא בגלל הזנות, ומדוע הקב"ה הורג טובים ורעים כאחד. למלאך המות קוראים בשעת המגיפה בשם דֶּבֶר. מצבינו כיום בדורינו כמו דור המבול. השלמה בעניין התרועה בקול רועד, וביאור המעשה באותו משומד שלא יכל לעשות תרועה וכו' מהמקור שבספר עיני העדה, כי שם משמע שהמדובר בתרועה טו טו טו וכו'. תוספת דברים לעניין דלעיל לגבי סיבת הדֶּבֶר, מרבינו טוביה הרופא הכותב לגבי מגיפת הדבר שהיתה בזמנו ושהסיבה לכך היא בגלל הזנות שהיתה אז. בירור והשלמת דברים לגבי המובא בספר בית תפילה כי יש אומרים בכל השנה המלך המשפט. תגובת מרן שליט"א לפירסום המעשה שהיה כביכול עם הבבא סאלי זיע"א אשר לא רצה לברך על אתרוג תימני אלא רק על מרוקאי, ומדוע הר"מ אליהו לא רצה לברך על האתרוג המרוקאי אלא רק על התימני, דוגמאות לכך שלפעמים הקב"ה לא מראה דברים אפי' לצדיקים גדולים בעלי רוח הקודש, ומעלת האתרוג התימני יותר מן האתרוג המרוקאי.
מספר צפיות:1138
ז' מרחשון ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק נח התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק לך לך התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור דברי הגמ' במס' סוכה בעניין הלימוד מן הפסוק 'פרי עץ הדר' – אתרוג ולא פלפלין, והלימוד כי צריך שיהיה ניכר לקיחתה. ביאור הפיסקא שבפיוט הנאמר בשמחת תורה אמונה יצרה וכו', 'זמנים משונים, והיא לא תשונה. לנצח נצחים, במצוות תמידות', והשלמה לגבי הטועים בביאור הלימוד 'עין תחת עין – ממון'. השלמה בעניין האתרוג המרוקאי ודברי הערוך לנר, וביאור ההסתכלות של הבבא סאלי זצוק"ל לגבי אתרוג זה. השלמה בעניין מ"ש הרב משאש לגבי המבטא התימני, ודוגמאות לטעיות המרוקאים במבטאם.
מספר צפיות:1079
י"ד מרחשון ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק לך לך התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק וירא התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: טעם חלק מקהילות ישראל המסיימים את הפטרת וירא במלים "ותאמר שלום" כחיזוק לאמונת חכמים, ומקור הביטוי הפסול "סיפור מההפטרה". השלמה בעניין שמות הכופרים ביסודות תושבע"פ וספריהם המובאים בתלמוד ירושלמי הנדפס בזמנינו, פירוט עליהם מתוך חוברת נצחיות התורה להרה"ג פינחס שפירא שליט"א, ודוגמאות נוספות מתוך ספרים אחרים שנדפסו בזמנינו אשר הביאו את שמותיהם ודעותיהם של אותם המקולקלים. ביאור האור החיים הק' בעניין דברי הקב"ה למשה רבינו ע"ה אל תקרב הלום - של נעליך מעל רגליך וגו', כי לכאורה היה צ"ל ההיפך, קודם של נעליך וגו' ואח"כ אל תקרב הלום, והאם מצות לא תעשה יותר חמורה ממצות עשה. דעת מרן שליט"א בעניין פתיחת קברים שבהם כביכול נקברו ילדי תימן בתקופת עליית לארץ ישראל, והאם מותר לקחת דוגמא לצורך בדיקת די אן אי. התייחסות לדברים שפורסמו בעלון "בית נאמן" האחרון (וירא התשפ"א) בשם הרב מאיר מאזוז אשר קובע בצורה נחרצת דברים שאינם נכונים, כגון בעניין מנהג התימנים לעשות ברית מילה בחצות היום, וכן בעניין מקום סיום קריאת התורה בראש השנה, ומאידך דוגמא לכך שדוקא הם מנסים לשנות מנהגים המקובלים בכל עם ישראל מדורי דורות, כגון בעניין גירסת המלה "ולמה" אין מערבין בה דבש וכו' בפיטום הקטורת, אם היא מלעיל או מלרע. בדבר המגבית לטובת קהילת התימנים "תפארת תימן" בבית שמש ת"ו.
מספר צפיות:1306
כ"א מרחשון ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק וירא התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק חיי שרה התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: מדוע התימנים נוהגים לאחוז את המאכל בשלוש אצבעות ולא בשתי אצבעות כפי שכתב בספר ראשית חכמה. תשובה לשואל האם רצוי לתת לילדים לשחק במשחק "טלית ותפילין" הנמכר בחנויות משחקי הילדים, וסיבת ההיתר כיום לשחק בבובות. המשך בעניין ראיות הגמ' במסכת סוכה דף ל"ה לגבי פרי עץ הדר וכו' זה אתרוג וכו', ביאור גירסת מדרש הגדול בסוגיא זו, מיהו עקילס המתרגם, וכיצד לומדים מלשון יונית ללשון הקודש. פירוש המלבי"ם בסוגיא דלעיל, וראיה גם מדבריו כי אין מחלוקת בין הרמב"ם לרמב"ן לגבי הדר שזהו אתרוג. מדוע לאתרוג יש דין של ירק, דעת החזו"א כי בפירות הדר כגון לימון ותפוז וכדו' הגדלים על כל מים יש להפריש פעמיים מעשרות מספק, דעת הגרשז"א המוכיח מרבינו הרמב"ם שכ' אתרוג בלבד, מ"מ בדברי האחרונים ודחיית דברי הטוען כי ברמב"ם לא מופיע פרי לימון, כי בספרו משנה תורה כתוב פרי הלימון בשם מלוחים.
מספר צפיות:1158
כ"ח מרחשון ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק חיי שרה התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק תולדות התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: דברי הגר"ח מולאזין בביאור למשנה בפרקי אבות על ג' דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמ"ח. עיקר לימוד התורה היא הלכה למעשה. ביאור תשובת הר"י מיגאש שהובאה ע"י מהרי"ץ זיע"א בשו"ת פעולת צדיק בעניין אדם הבקי בספרי קיצורי הלכות ותשובות הגאונים בספרי דינים, מבלי שלמד גמרא ואף אינו יודע לקרוא גמ' כדבעי, ומנגד דעת מהר"ל מפראג האומר ההיפך מדבריו. שקלא וטריא בדברי האחרונים הדנים במחלוקתם, וביאור מרן שליט"א כי אין מחלוקת ביניהם. פסק הלכה מאת מרן שליט"א שיצא השבוע בעניין פתיחת קברי ילדי תימן הנעדרים, תשובת בעל יביע אומר והתייחסות לשיטת פסק ההלכה שלו בעניין זה, כמו בעניינים אחרים כגון בעניין ס"ת המנוקד ובעניין הרחקות מנדה, וחשיבות כוח הוראה עם סברא. המשך בעניין פירות הדר כגון לימון ותפוז וכדו' הגדלים על כל מים האם דינם כאתרוג, חיזוק דעת הגרשז"א המוכיח מרבינו הרמב"ם שכ' אתרוג "בלבד", תשובה לטענת הגר"ח קניבסקי בספרו דרך אמונה והתייחסות לראייתו, ודעת מהר"ח כסאר בשו"ת החיים והשלום בעניין זה.
מספר צפיות:1221
ו' כסליו ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק תולדות התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק ויצא התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור תשובת רב שרירא גאון שהובאה ע"י מהרי"ץ זיע"א בשו"ת פעולת צדיק בעניין ת"ח צעירים שאינם גדולי תורה אשר מתנשאים לחלוק על דעת הגאונים, והמשך ביאור תשובת הר"י מיגאש שהובאה קודם לכן בעניין אדם הבקי בספרי קיצורי הלכות ותשובות הגאונים בספרי דינים מבלי שלמד גמרא. התייחסות למ"ש בספר תורת חכם וספר שושנת המלך בדעת מהרי"ץ לגבי שתי תשובות הגאונים הנ"ל, והאם מהרי"ץ מסכים לתשובות אלו לדינא. תשובה לשואל כי אולי כוונת הר"י מיגאש שאין המדובר באדם שלא יודע לקרוא גמרא כלל, אלא שהוא טועה בהבנת פירוש הגמרא. המשך בעניין פירות הדר הדומים לאתרוג כגון לימון, שקלא וטריא בדברי אחרוני זמנינו בעניין זה, והמשך חיזוק דעת הגרשז"א המוכיח מרבינו הרמב"ם שכ' אתרוג "בלבד". התייחסות לדברי הטוען כי הלימון מורכב מאתרוג עם ליים. תשובה לשואל בעניין סיום הפטרת חיי שרה לפי מנהגינו. השלמה בעניין החסידים אשר ממעטים בלימוד נ"ך.
מספר צפיות:1052
י"ג כסליו ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק ויצא התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק וישלח התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: דברי בעל חסד לאברהם לגבי 30 מיני פירות האילן שישנם בעולם, ביאור עניין מים זכרים ומים נקיבות, השלמה בעניין אתרוג הגדל על כל מים, האם לימון דינו כאתרוג, וביאור השם "מלוחים". קושיית בעל כפות תמרים על דברי הגמ' בסוכה לגבי פרי עץ הדר דהיינו אתרוג, כיצד אמורא חולק על תנא. השלמה בעניין עין תחת עין – ממון. השלמה בעניין לימוד נ"ך בקרב החסידים. בעניין הדלקת נרות חנוכה בחצרות בתים בהם מתפללים עקב הקורונה, ומה הדין בחצר בית כנסת.
מספר צפיות:1005
כ' כסליו ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק וישלח התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק וישב התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: מי תיקן את נוסח על הנסים בחנוכה, ומי את הנוסח בפורים. ביאור תוספת המלים "ואחר כך באו בניך לדביר ביתך, ופינו את היכלך, וטיהרו את מקדשך, והדליקו נרות בחצרות קדשך, וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול" המצוי בנוסח על הנסים בעדות האחרות, ומדוע חכמי תימן לא קבעו להוסיף זאת בנוסח למרות שישנם דברים שהוסיפו מנוסחאות הספרדים בתפילה. מה הפירוש והדליקו נרות "בחצרות קדשך", וכי מדליקים את המנורה בעזרה של בית המקדש? למה לא מוזכר בנוסח על הנסים את נס פך השמן, כמו גם בספרי החשמונאים שלא הזכירו זאת. תשובה לשואל האם בלימוד ענייני דרבנן, כגון הסוגיא במסכת שבת בעניין חנוכה או הלכות חנוכה, מקיימים מצוות תלמוד תורה מדאורייתא או מדרבנן, למרות שחנוכה רק מדרבנן. תשובה לשואל בעניין הבלבול הקיים בקרב מתחזקים ובעלי תשובה לגבי דרך לימוד התורה וקיום המצוות וכן הנהגות אחרות וכו'. דברי מרן שליט"א בשבח ההוצאה המחודשת של סדרת הספרים שלחן ערוך המקוצר ח' חלקים שיצ"ל השבוע במהדורא מוקטנת, לעילוי נשמת הרה"ג עמנואל בשארי זצ"ל מנכ"ל מכון פעולת צדיק
מספר צפיות:976
כ"ז כסליו ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק וישב התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק מקץ התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: בעניין אכילת סופגניות בחנוכה, תשובות לטענת הגרשז"א כי קבעו לאכול סופגנין בחנוכה בכדי לברך ברכה מעין שלוש, והתייחסות למובא בחוברת קול ברמה בשם הגר"י זילברשטיין לגבי מה הדין באדם שאכל סופגניות ולא אמר "ועל מזבחך" בברכה מעין שלוש, שזה מילתא דבדיחותא. שני הסברים לקשר שבין ימי החנוכה לבין צום עשירי בטבת, ודחיית דברי ספר קול דודי בעניין זה. השלמת התשובה לשואל בעניין הבלבול הקיים בקרב מתחזקים ובעלי תשובה לגבי דרך לימוד התורה וקיום המצוות וכן הנהגות אחרות וכו', והרחבה בעניין גורל נביאי השקר שהיו בזמנם וגורל השומעים להם, והשוואה לאנשים בזמנינו הנתלים ברבנים האומרים נגד התורה גם אם יש מהם העושים נסים ונפלאות. פסק מרן שליט"א כי אין להניח תפילין בתפילת מנחה של צום י' בטבת שחל בערב שבת.
מספר צפיות:963
ה' טבת ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק מקץ התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק ויגש התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: חידוש נפלא ממהרש"א עמ"ס מכות דף י: לגבי 'בדרך שאדם רוצה בה מולכין אותו', ועפ"י זה השלמה לגבי שאלת הנביא ירמיה את הקב"ה בעניין נביאי השקר שהיו בזמנו. מכל דיבור של אדם נוצר מלאך, לטוב או לרע, והאם גם ממחשבה. סיכום שמונת המהלכים בביאור השאלה מדוע נענשו האנשים שהאמינו בנביאי השקר בזמן ירמיה, הרחבה בביאור בעל דברי יואל מסטמאר בעניין זה ותמיהות עליו. מהלך תשיעי ממרן שליט"א בביאור העניין. כשם שבזמנם אמונת האנשים בנביאי השקר נתנה להם את הכוח להטעות, כך בהיפך לגבי צדיק וחכם כי האמונה בו נותנת לו את הכוח לפעול. ביאור המושג 'הטעייה עצמית', דהיינו שהאדם מסוגל להאמין לשקר של עצמו, ועפ"י זה תשובה לתמיהת אברבנאל על נביאי השקר דאז. דברי הגרי"י וייס שליט"א בספרו 'אוצר מדרשים' בדבר מדרשי חז"ל בדויים שהכניסו מעתיקים ומדפיסים אולם מקורם מאומות העולם, התייחסות לתמיהתו על מ"ש כי נעלם ממנו מקור הסיפור שהביא מרן שליט"א בהגש"פ פרי עץ חיים, וכן למ"ש שם לגבי סיפורי יהודה רוזנברג, ומאידך תמיהא איך הביא בספרו סיפורים ערביים כביכול בשם מדרש חז"ל.
מספר צפיות:967
י"ב טבת ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק ויגש התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק ויחי התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: האם הדליקו את הנרות במנורה שבמקדש גם בבוקר או רק בלילה, בירור מנהג האשכנזים והספרדים להדליק נרות חנוכה בבית הכנסת גם בבוקר זכר למקדש, חמשה נימוקים מדוע אנחנו התימנים איננו חוששים לדעת הרמב"ם הסובר שהדליקו את המנורה בבית המקדש גם בבוקר, והתייחסות למ"ש בספר 'איגרות הראשון לציון' (הרב יצחק יוסף, התש"פ) לגבי דברי מרן שליט"א בשלחן ערוך המקוצר ומנהג יהדות תימן בעניין זה. סיפור המובא בספר 'שירת חייו' (קאליש) על התימנים בעת עלייתם לארץ ישראל. המשך התייחסות למ"ש בספר איגרות הראשל"צ כי התימנים יכולים להמשיך במנהגם לגבי המבטא והמנגינות וכדו', שזה רק דברי פיתוי בעלמא ע"מ שיעזבו את מנהגם בדברים אחרים, ודברי הרה"ג זוהר עוקשי שליט"א בדרשתו בליל שב"ק בביהמ"ד פעולת צדיק ב"ב כי בזכות מרן שליט"א וספריו גם הנוהגים נוסח שאמי שימרו את מסורתם ומנהגיהם, ודוגמאות לכך. השלמת הדרך התשיעית לגבי שאלת הנביא ירמיה את הקב"ה בעניין נביאי השקר שהיו בזמנו, מדוע נענשו הם והאנשים שהאמינו בהם. דרך עשירית בביאור העניין. התייחסות לרב אחד בזמנינו הרואה גילויים נסתרים מן השמים וכדו', ומהיכן הוא שואב את גילויו ודמיונותיו. דברי מרן בשבח חוברת "דרך סלולה" שיצאה לאור השבוע בהדפסה חדשה ומחולקת חינם לבחורי הישיבות הקד' ע"י מוסדות יד מהרי"ץ.
מספר צפיות:974
ו' טבת ה'תש"פ
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק ויחי התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק שמות התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: תוספת דברים לגבי הדלקת נרות חנוכה בלא ברכה כאשר מתפללים בחצרות הבתים עקב מגיפת הקורונה, ובעניין ברכות שאינן מוזכרות בתלמוד. המשך לגבי התוספת בנוסח 'על הנסים' ואחר כך באו בניך וכו' והדליקו נרות בחצרות קדשך, וכי מדליקים בחצר בית המקדש, והאם ניתן לקרוא להיכל בשם חצר. המשך לגבי שאלת הנביא ירמיה את הקב"ה בעניין נביאי השקר שהיו בזמנו, מדוע נענשו הם והאנשים שהאמינו בהם, וביאור דברי הרמב"ם כיצד התחילה הע"ז בעולם והתייחסותו למי שמאמין כי להקב"ה יש גוף או דמות הגוף ח"ו. פירוש ראב"ע לגבי הפסוק בפרשתנו (שמות) ובני ישראל פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאד מאד, והתייחסות לדברי האומרים כי שמו של המשוגע (מחמד) רמוז בגימטריא של המלים 'במאד מאד'. התייחסות מרן שליט"א לטעיות חמורות המושרשות פעם אחר פעם בעלון 'בית נאמן' והעלולות להתקבל חלילה כנכונות אצל המון העם, כגון לגבי דברי הרב מאזוז כי כביכול יהודי תימן ניצלו משמד רק בעיקבות 'איגרת תימן' להרמב"ם, וכן לגבי הסיפור שהביא על תימני שכפו אותו בא"י לתת גט עקב טענת מאיס עלי, כי זאת טעות שהוטעה בה הגר"ע יוסף זצ"ל ממי שרצה להטעותו ושאין לסמוך על כך בשום אופן.
מספר צפיות:1026
ד' שבט ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק שמות התשפ"א: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים

מוצש"ק וארא התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: דברי הגרי"ח בפתיחה לספרו עוד יוסף חי בעניין שיטות הדרשנים באמירת גימטריאות ורמזים וכדו', והשלמה בביאור דברי ראב"ע לגבי האומרים כי מחמד הישמעאלי רמוז בגימטריא במלים במא"ד מא"ד. המשך ביאור תשובת הרמב"ם באיגרת תימן לגבי הגימטריא דלעיל, וכן לפסוקים אחרים הרומזים על מחמד הישמעאלי ויש"ו הנצרי, תשובת רס"ג ושיטת חכמי תימן זיע"א לגבי עניין זה. האם נכון שהנצרים והישמעאלים סללו דרך למלך המשיח. התחלת ביאור עניין לקיחת חיסון נגד קורונה, מבחינה הלכתית ומבחינה השקפתית.
מספר צפיות:1105
ד' שבט ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק וארא התשפ"א: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
2 מדרגים

מוצש"ק בא התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור מהרי"ץ זיע"א בעץ חיים עה"פ כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני י"י רופאך. ביאור "תפילה מיוחדת" לרפואת חולי מגפת ה"קורונה" רח"ל על־פי נוסח תפילה שיסד מהרי"ץ זצוק"ל לרפואת מכת האבעבועות שהיתה בזמנם, ומוגהת מכת"י, במעט שינויים הנצרכים בעת ובעונה הזאת. מאת מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א. המשך ביאור עניין לקיחת חיסון נגד קורונה, מבחינה הלכתית ומבחינה השקפתית, ומסקנא למעשה.
מספר צפיות:1035
י"א שבט ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק בא התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק בשלח התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור מהרי"ץ זיע"א על הפסוק אל נקמות י"י אל נקמות הופיע, כפילות המלים 'אל נקמות', והמלה 'הופיע' הרומזת על הישמעאלים שהשתתפו בחרבן שני בתי המקדש, הקשר לפסוק הופיע מהר פארן וגו', וגילוי מן הפסוק בהפטרת השבת (וישלח) י"י בצאתך משעיר בצעדך משדה אדום. חיזוק לימי השובבי"ם, "דמתחסנין למתב", חומר עניין עבודת נשים במקומות שאינם שומרי תורה ומצוות, וקטעים בעניין זה מתוך הספר 'בין שבעים זאבים' מאת הרב יעקב לוי הי"ו שעתיד לצ"ל בקרוב. בעניין המשוגע הישמעאלי מחמד ונשותיו, ועניין הערבים השטופים בזימה שהחל כבר מישמעאל. המשך ביאור דברי האבן עזרא בעניין הגימטריא במא"ד מא"ד כלפי המשוגע מחמד, מעשה בהגר"י ואלוז'ין זצ"ל שענה לכומר שמצא רמז לנתינת דם במצות כביכול מן הראשי תיבות דצ"ך עד"ש באח"ב. ביאור נפלא ממרן שליט"א לגבי ששת הפעמים שבם כתוב בתנ"ך במאד מאד, וחיזוק לדברי אור האפילה הסובר כי המלים 'במאד מאד' רומזות על המשוגע ודלא כהרמב"ם. המשך ביאור "התפילה המיוחדת" לרפואת חולי מגפת ה"קורונה" רח"ל על־פי נוסח תפילה שיסד מהרי"ץ זצוק"ל לרפואת מכת האבעבועות שהיתה בזמנם, האם יחיד יכול לאמרה, והאם דוקא עם שופרות, ועוד פרטים בביאור תפילה זו.
מספר צפיות:1051
י"ח שבט ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק בשלח התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק יתרו התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: השלמת ביאור דברי הרמב"ם לגבי מצוה מעקה, וכיסוי הבור, ומניעת כל דבר שיש בו סכנת נפשות, תירוץ לקושיא משיעור מוצש"ק בא התשפ"א, וחיזוק מסקנת מרן שליט"א בעניין החיסונים נגד קורונה. צריך לעשות מעקה גם כשעושים מדרגות מהבית לגג או כשעושים סורגים לחלונות, ויש לברך על כך "לעשות מעקה". ביאור המלה "מעקה", וביאור הנוסח במי שבירך לקהל, 'מכל צרה ובישא'. ביאור דעת הרמב"ם בחילוק נוסח ברכות המצוות בין מי שעושה לעצמו לבין העושה לאחרים, מדוע הרמב"ם הקדים את המלים 'אשר קידשנו במצוותיו וציוונו' דוקא קודם ברכת 'לעשות מעקה', תמיהת מרן שליט"א על תירוץ הנצי"ב לשאלה זו, וביאור העניין עפ"י בירור השאלה האם ישנה קדושה במעקה, כגון האם מותר להניח חפצים עליו. דברים ע"ד הסוד הטמונים במצות מעקה.
מספר צפיות:994
כ"ה שבט ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק יתרו התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק משפטים התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור דברי הגמ' במגילה דף י"ג ע"ב עה"פ אם על המלך טוב וגו' ועשרת אלפים ככר כסף וגו', הקדים שקליהם לשקליו וכו'. סוד נפלא בעניין הקשר שבין שקלים לבין כלאים. ביאור מהרי"ץ זיע"א בע"ח על ארבע פרשיות שזפ"ה, ותירוץ לתמיהה מדוע הביא המאמר דלעיל בשם הכל בו למרות שהדבר כתוב בגמרא, ונפק"מ בין שני הטעמים לקריאת פרשת שקלים לפני ר"ח אדר. ביאור גירסת הראשונים "משמעין" על השקלים. דברי ראב"ע על מאמר חז"ל כי "הכסף" נתון לך בגימטריא הע"ץ, והשלמה בעניין הגימטריאות המובאות במדרשי חז"ל. המשך בעניין מצות עשיית מעקה וכסוי הבור והסרת כל המכשולות, ובירור הדרך הממוצעת כפי שפסק מרן שליט"א בשלחן ערוך המקוצר לגבי ברכה על כך. חידוש בדברי הרמב"ם שהכניס את הפסוק השמר לך ושמור נפשך מאד וגו' לגבי מעקה וכיסוי הבור והסרת המכשולות. תשובת רבני ליקווד בארה"ב נגד החיסונים כפי שפורסמו בחוברת ווי העמודים להגר"י זילברשטיין שליט"א, וחיזוק לתשובותיו על טענותיהם. שלוש שאלות שנשאל מרן שליט"א בעניין התפילה לרפואת חולי הקורונה רח"ל.
מספר צפיות:1026
ב' אדר ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק משפטים התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק תרומה התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: תשובה לשואל האם יוצאים ידי חובת מצות משלוח מנות כאשר שולחים לאדם שתי מנות חיסון נגד קורונה, וביאור הטעמים למשלוח מנות בפורים. התייחסות מרן שליט"א למפקפקים בדבר המעשה שהיה עם ריה"ל והראב"ע לגבי הפיוט מי כמוך וכו' הנאמר בשבת זכור. תשובה לשואלים מהי הכרעת מרן שליט"א להלכה ולמעשה לגבי נטילת החיסון נגד קורונה. בדין תענית אסתר לחולה שאין בו סכנה וק"ו למעוברות ומניקות, והמשך מהשיעור הקודם בעניין תשובת הגר"י זילברשטיין לרבני ליקווד בארה"ב בעניין החיסונים נגד קורונה. תשובות לשלושת השאלות שנשאל מרן שליט"א בעניין התפילה לרפואת חולי הקורונה רח"ל, "שנויי מזגים ועתים", הקדמת הנשים לפני הזקנים, ו"מלאכים משחיתים". מבצע חלוקת "אגדתא דפסחא" עץ חיים לנבחנים ע"י מכון פעולת צדיק ב"ב.
מספר צפיות:1029
ט' אדר ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק תרומה התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק תצוה התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור דברי הרמב"ם בעניין סעודת פורים ומשלוח מנות, וכן מתנות לאביונים ביום פורים, במה עדיף להרבות, מה הדין כאשר אין ביד האדם להרבות בשתיהן. חמש הערות על דברי בעל מעיל צדקה בביאור דברי הרמב"ם הנ"ל, ראיות ממקורות שונים בהם כתבו המפרשים על דברי הרמב"ם כי "דברי רבינו ראויים אליו", והאם כוונתם שדברי הרמב"ם מחודשים ואין להם מקור. דברי בעל שבט מוסר שכתב כי את רוב חידושיו חידש כאשר ישב בין העניים, ומאידך המסופר על רבינו תם שהיה לומד כשמולו קערת מטבעות זהב. המשך בעניין מחצית השקל שניתנו בזמן בית המקדש, הרחבה בעניין נתינת זכר למחצית השקל בזמן הזה, תמיהא על בעל שתילי זיתים שהעתיק הלכה זו למרות שלא נהגו כן בכל ארץ תימן, ודחיית דברי בעל זית רענן בדעת מהרי"ץ והשת"ז. יש לעשות נפילת פנים ביום ראשון הזה (פורים משולש) בערי הפרזות, ותשובה לשואל מדוע כתב מרן שליט"א דין זה בשע"ה ב'סוגריים', וכן לגבי כל כי האיי גוונא. התייחסות למ"ש בעלון 'בית מרן', לגבי נטילת ידים על דבר שטיבולו במשקה, ועל מה שכתב לגבי מנהג התימנים בזה, ובגנות הכותרת 'אחי בני תימן' המופיעה שם, והתייחסות לדבריו בעניין איגרת תימן והתימנים. תוספת דברים בעניין מבצע חלוקת "אגדתא דפסחא" עץ חיים ע"י מכון פעולת צדיק ב"ב.
מספר צפיות:1019
ט"ז אדר ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק תצוה התשפ"א: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים

מוצש"ק כי תשא התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור תלמיד רבינו יונה על דברי הגמ' במס' ברכות (דף י"ד:) בעניין מגמת מצות תפילין ומזוזה, שבהן משעבד האדם את ממונו להקב"ה, ומאידך דברי הרמב"ם בהלכות מזוזה כי מגמת המצוה היא שבכל זמן שהאדם נכנס ויוצא יפגע בייחוד שמו של הקב"ה וכו', והמשך לשיעור מוצש"ק יתרו בעניין מצות מעקה וכיסוי הבור וכו', ובירור דעת הגרשז"א לגבי מצוות "הנמשכות". השלמה בביאור דברי הרמב"ם מדוע הקדים דוקא לגבי מצות מעקה את המלים 'אשר קידשנו במצוותיו וציוונו'. השלמה לשיעור מוצש"ק תרומה לגבי תפילת מהרי"ץ לרפואת חולי האבעבועות, האם שמם של המלאכים קבוע או משתנה, וכן לגבי השאלה מה העניין שמהרי"ץ הביא דוקא את אברהם ויוסף ואהרן. דברי מהרי"ץ זיע"א בעץ חיים בעניין ערב פסח שחל בשבת כמו בשנתנו זו. כיצד מקיימים השנה מצוות סעודה שלישית, והאם אפשר לחלק את סעודת ליל שבת לשתי סעודות, ולמחרת ביום שבת לאכול רק סעודה אחת. הודעה משמחת בדבר הוצאת קובץ דינים והלכות בעניין ערב פסח שחל בשבת מאת הרב שאול רצאבי הי"ו – בן מרן שליט"א.
מספר צפיות:1001
כ"ג אדר ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק כי תשא התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק ויקהל ופקודי התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: המשך ביאור דברי הגמרא במסכת שבת (דף קי"ז ע"ב) לגבי שלוש סעודות בשבת, ומסקנת מרן שליט"א לגבי השאלה האם אפשר לחלק את סעודת ליל שבת לשתי סעודות, ולמחרת ביום שבת לאכול רק סעודה אחת, שאפשר לעשות כן בשעת הדוחק. המשך בעניין מה שכתבו המפרשים על דברי הרמב"ם כי "דברי רבינו ראויים אליו", וראיות לכך שאין מחייב שהכוונה היא כי דברי הרמב"ם מחודשים ואין להם מקור מפורש, כגון לגבי דבריו בעניין בדיקת חמץ שאין מברכין לאחר הרגל אם לא בדק. מספר שאלות למרן שליט"א בענייני מסורת ומנהג מאת הרב מנחם צדוק הי"ו, ומענה על חלקן. גירסת המלה שִׁרְטוּט בשי"ן ימנית, דחיית ראיית הרב מאזוז שליט"א שכביכול מהירושלמי משמע כי המלה שרטוט היא בשי"ן שמאלית, וכן ביאור המלה שִׁרְטוֹן שהיא לגירסתינו בשי"ן ימנית, וביאור נפלא ממרן שליט"א על הקשר שבין שני מלים אלו. תשובות לשאלות הציבור בענייני ערב פסח שחל בשבת.
מספר צפיות:1003
א' ניסן ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק ויקהל ופקודי התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק ויקרא - דרשת שבת הגדול התשפ"א

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי השיעור: ביאור הגמ' במס' פסחים בעניין פסח שחל בשבת, כיצד יתכן שכולם שכחו ולא ידעו האם מקריבים קרבן פסח בשבת? מסקנת מרן שליט"א בעניין השאלה האם מותר לאכול מצה מבושלת או מטוגנת בערב פסח, ומה הדין לגבי מצה עשירה. כיצד יש לנהוג השנה שחל ערב פסח בשבת, לגבי סעודה שלישית. כאשר מחלקים את סעודת שחרית לשתים, האם ישנו עניין לאכול קודם את המאכלים החשובים יותר, והתייחסות למובא בחוברת "זאת חוקת הפסח" בעניין זה. מצות עבודת יד מוקפאות, האם הן נחשבות מוקצה מחמת חסרון כיס וממילא יהיה אסור לטלטלן ולהוציאן מהמקפיא בשבת לצורך ליל הסדר. בשבח חוברת "באר הפסח" מהדורא חדשה ומעודכנת (התשפ"א) – בעניין גדרי דין "חוזר וניעור" בפסח, כולל אינדקס מוצרים ומצרכים בחשש "חוזר וניעור", מאת הרה"ג אליהו סויסה שליט"א. בשבח הספר "תורת אם" על ספר שופטים מאת הרה"ג אריה מאיר שליט"א. שו"ת הציבור בענייני פסח, ובפרט בעניין ערב פסח שחל בשבת.
מספר צפיות:1357
ח' ניסן ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק ויקרא - דרשת שבת הגדול התשפ"א: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
דרשת חול המועד פסח התשפ"א - בני ברק

דרשת חול המועד פסח התשפ"א - בני ברק

         
נושאי הדרשה: ביאור שלושת התשובות המובאות ברדב"ז לגבי השאלה מדוע החמירה התורה באיסור חמץ בפסח יותר מכל שאר האיסורים שבתורה, וארבע תשובות נוספות לשאלה זו. סיפור מהגר"ש פינקוס זצ"ל על נכדת החפץ חיים שירדה מן הדרך, והשפעת דבריו אליה בפגישתה עמו. בעניין מנהג אבותינו נע"ג בנדנוד העיסה קודם אפייתה בכדי שלא תחמיץ, התייחסות למובא בקונטריס אמרי חן בעניין זה, והוכחות לכך כי מנהג זה היה בעבר גם בקהילות אחרות אלא שנשתכח. בשבח הקובץ התורני דברי חפץ - לחידושי תורה, להלכה ולמסורת (גיליון ט"ז, ניסן התשפ"א בשל"ב), שיצא לאור בס"ד בימים אלו. בשבח הקונטריס מקרא קודש – דיני ומנהגי ספירת העומר, מאת הרה"ג משה רצאבי שליט"א. בשבח הוצאת דפי תלמוד בבלי פרק האיש מקדש – מוגה ומנוקד עפ"י מסורת תימן, עם הגהות וביאורים מאת הרב נסים רצאבי הי"ו.
מספר צפיות:2085
ט"ז ניסן ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה דרשת חול המועד פסח התשפ"א - בני ברק: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

דרשת מרן שליט"א בהילולת מהרי"ץ זיע"א - בני ברק ת"ו

       60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
נושאי הדרשה:
מספר צפיות:956
כ"ז ניסן ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה דרשת מרן שליט"א בהילולת מהרי"ץ זיע"א - בני ברק ת"ו: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

מוצש"ק שמיני התשפ"א

  60:00 דק'  60:00 דק'   20 עמ'  20 עמ'
המשך מהילולת מהרי"ץ זיע"א בבירור דין קריאה בס"ת פחות מעשרה פסוקים, מנהג תימן בקריאת פרשת עמלק בפורים בה ישנם רק ט' פסוקים, וביאור לשון מהרי"ץ "פרשתו חסרה" במקום לשון הפוסקים "פרשותיו חסרים". פירוש גירסתנו במלה "נדוניא" בכתובה, וחידוש ממרן שליט"א מדוע שינו רבותינו מִלה זו ממקורה. חידוש מכה"ר שלמה גיזפאן זצ"ל בספרו חמדה גנוזה בשם כה"ר דוד רצאבי זצ"ל תלמיד מהרי"ץ, לגבי הנאמר ב'סדר הפתיחה' בשחרית, ואל תשלט בנו יצה"ר, כי הוא"ו במלה 'ואל' בגעיא, כפי שהוא בפסוק בתהלים "ואל" תשלט בי כל און. חידוש נוסף שכתב שם בשם כה"ר דוד גמאל זצ"ל בעניין האות חי"ת שעל בטן החגב, והצירי שמתחתיה. בעניין החגבים וכשרותם, דברי מרן שליט"א בשבח פעילות הרב יהודה מחפוד הי"ו בהמחשת והצגת החגבים הכשרים לציבור הרחב, והתקדמות לקראת מתן ההכשר לחוה לגידול חגבים שבצפון הארץ.
מספר צפיות:879
כ"ט ניסן ה'תשפ''א
דרג את הכתבהדירוג כתבה מוצש"ק שמיני התשפ"א: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים
מאמר רשב"י תוספת בית לבר יוחאי

 

 

  

 

הלכה יומית למייל שלך

המעוניינים לקבל "הלכה יומית" מתוך ספרי "שלחן ערוך המקוצר" ישיר לתיבת הדואר האלקטרונית מידי יום ביומו בלי נדר, נא לשלוח בקשת הצטרפות לתיבה: or@shtaygen.co.il

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 

הודעה חשובה

על פי הוראת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א וגדולי התורה והפוסקים, השימוש באינטרנט הינו לצורך בלבד, ובחיבור לאינטרנט כשר ומבוקר. כל חיבור אחר מהוה סכנה רוחנית וחינוכית.

מיני תבלין וקליות
פעולת צדיק
ת"ת עטרת חיים
מועדי השם
מצות מסורת
מצות טעמו וראו
מנויים לחיים
שר שלום קשת
טריתא

שער האתר: עיטור מהרי"ץ זי"ע לשער הספר ביאור תפילה להר"ר יוסף ציאח זצ"ל. עיצוב האתר:  אי סטודיו 

©   כל הזכיות שמורות לאתר יד מהרי"ץ, נוסד בחודש מרחשון ה'תשע"א 5771 לבריאת העולם, ב'שכ"ב 2322 לשטרות, 2010 למניינם. האתר נצפה במיטבו בדפדפן אינטרנט - אקספלורר .
דואר אלקטרוני: yad@maharitz.co.il  טלפון ליצירת קשר: 050-4140741 פקס: 03-5358404

דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד