|
וירא |
| | | | | 23:21 דק' |
"זעקת סדום ועמורה כי רבה", למה המלה 'רבה' היא מלעיל? וכיצד אומרים בתפילת ערבית 'ענו שירה בשמחה רבה', מלעיל או מלרע? האם יש הבדל בין ערבית לשחרית? האם מפסיקים במלה רבה, וממשיכים אמרו כולם כפיסקא חדשה? למה 'מי כמוכה' הראשון רפה, והשני בדגש? מתוך השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר מוצש"ק חיי שרה ה'תשע"א
מספר צפיות:5388 י"ח מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | למה נבנה בית המקדש דוקא בהר המוריה, והאם יש אמת ב"מעשה בשני אחים וכו'" כסיבה לבניית בית המקדש במקום זה. מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א – פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק האזינו התשע"ג. מספר צפיות:3944 י"ז מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | בעניין קריאת המלה "מצער" בפתח או בקמץ תחת האות עא"ן. ביאור דברי הגמרא במסכת שבת דף י' ע"ב בעניין לוט אשר בחר לשבת בעיר מצער (וירא), מה הפירוש "ישיבתה קרובה ועוונותיה מוצערים", מה ההבדל בין הדרש לבין הפשט בפסוק זה, תירוץ בעל שפתי חכמים על דברי רש"י על התורה בפסוק זה, ולפי זה הסבר מדוע המלה "מצעָר" הראשונה בפסוק היא בקמץ, ואילו המלה "מצעַר" השנייה היא בפתח. מלוקט מתוך "שערי יצחק" השיעורים השבועיים מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א – פוסק עדת תימן, שנמסרו במוצש"ק נח, לך לך, וירא התשע"ו. מספר צפיות:2102 י"ז מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | "זהו מה שכתוב בתורה [בראשית י"ט, כ"ח] וַיַּשְׁקֵף עַל פְּנֵי סְדֹם וַעֲמֹרָה וְעַל כָּל פְּנֵי אֶרֶץ הַכִּכָּר וַיַּרְא וְהִנֵּה עָלָה קִיטֹר הָאָרֶץ כְּקִיטֹר הַכִּבְשָׁן. הדבר הזה, מתקיים עד היום. אולי בעבר, בדורות הראשונים העידו, שהיה שם קיטור, היה עולה עשן שחור. אני מדבר, עד לפני כמה מאות שנים". מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק תולדות התשע"ט. מספר צפיות:2148 ט"ז מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | חשיבות עניין שלום בית בין איש לאשתו, ראיה לכך מאברהם אבינו ע"ה, הנהגות והלכות בעניין כיבוד האשה מתוך חלק נוסף של שלחן ערוך המקוצר שעדיין בכתובים (ופורסם בקובץ התורני דברי חפץ חלק ט"ו - תשרי התשפ"א). מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק וירא התשע"ד. מספר צפיות:2736 ט"ז מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | מדוע הספרדים מסיימים את הפטרת וירא במלים "ותאמר שלום", שזהו אמצע העניין? ובעניין הנסים והנפלאות שנעשו ע"י כמהר"ר שלום שבזי זיע"א בחייו ולאחר מותו. מתוך השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א – פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק תולדות ה'תשע"ט מספר צפיות:6055 ט"ז מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | 9:29 דק' |
כתב מהרי"ץ זיע"א: "תיבת ויאמר בטרס ברוב התיגאן, ויש טעם בדבר, עיין ברלב"ג ובילקוט". וכתב היפ"ה (הרב יואב פינחס הלוי יצ"ו) בחומש תורה קדומה: "לא מצאתי בשניהם". ביאור מרן שליט"א היכן נמצא רלב"ג זה, ועומק עיונו של מהרי"ץ. מתוך השיעור השבועי מפי מרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א שנמסר במוצש"ק וירא שנת התש"ע מספר צפיות:28272 ט"ז מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | שו"ת: לפי מנהגינו שמתפללים בנוסח "בלדי" ובימות החול אין אנו אומרים כמה וכמה דברים שהזכיר מרן הש"ע (בסימן א' סעיף ה') לאמרם... מה המקור לזה, והרי בשבת נוהגים לומר עכ"פ פרשת הקטורת וכו' וכן העקידה...? תשובת מרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א מתוך שו"ת עולת יצחק ח"ב ס"ז מספר צפיות:10174 ט"ו מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | 3:43 דק' |
דקדוק קריאה בפרשה במלה "אחר", דברי הרה"ג יחיא אלשיך זצוק"ל למרן פוסק עדת תימן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א על הגיית תיבה זו, מדוע היא נקראית כך? מהו שופר הולך ומהו שופר מכורבל? מתוך השיעור השבועי שנמסר במוצש"ק וירא שנת התשס"ט מספר צפיות:14801 י"ד מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | "מצוה על כל אדם לבקר את החולה, שכן מצינו בהקדוש ברוך הוא שמבקר חולים, וכמו שדרשו רבותינו ז"ל בפסוק "וירא אליו י"י באלוני ממרא", מלמד שבא לבקר את החולה..." מתוך שלחן ערוך המקוצר למרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - חלק תורה ומצוות סימן קע"ה מספר צפיות:5690 י"ג מרחשון ה'תש"פ | | |
|
|