|
לך לך |
| | | | | לבקשת רבים, ולצורך השלמת הבנת עניין קריאת התיבה "מאה שנה" מלעיל, כפי שנתבאר בקצרה בשיעורו השבועי האחרון (מוצש"ק לך לך התשפ"ב) של מרן הגאון רבינו יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מצ"ב מאמר נפלא ומקיף מתוך הספר "נפלאות מתורתך" על חומש בראשית (שעודנו בכת"י), ויצורף בעז"ה לחוברת "שערי יצחק" של שיעור זה. נושאי המאמר: שורש חילוקי הדעות אם תיבת מֵאָה כאן מלעיל, או מלרע. ולהיכן הכף נוטה * נסוג אחור * אימתי תיבות מוקפות נקראות מלעיל * ארבעה טעמים לקוראים כאן תיבת מֵֽאה מלעיל * כשיצר הרע רואה שהוא עומד להינצח, הוא מתגבר מאד להכשיל * שתי תשובות מדוע לידת יצחק נחשבת נס גדול, הרי אברהם ילד כמה אומות אפילו אחר־כך בהיותו בן מאה וארבעים שנה * יצחק מקור הקדושה * ניקוד צירי נחשב תנועה גדולה אף כשהוא חסר יו"ד * הקב"ה עיכב לידת יצחק, כדי שיוולד בקדושה גדולה * צירי, אינו מוליד יו"ד בהגייתו. מספר צפיות:6535 י"ד מרחשון ה'תשפ''ב | | |
| | | | | | איך המלאכים שבאו לבקר את אברהם אבינו אכלו בשר בחלב, ומה אמר להם הקב"ה בעקבות כך? מה עושה אכילת בשר בחלב? מדוע מברכים איש את רעהו בברכת "שלום עליכם" ולא שלום עליך? מתוך סדרת הקלטות "ויאמר יצחק" מפי מרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א מספר צפיות:25950 ט"ו מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | השלמה בעניין אליהו הנביא שמוחל עוונותיהם של כל המשתתפים בברית מילה, האם זה דוקא במילה עצמה או גם למשתתפים בסעודה, והאם צריך לדקדק אחר מוהל וסנדק צדיקים. ומסקנא בעניין אמירת פסוקי שמע ישראל וי"י מלך, בברית מילה. מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק וארא התשע"ג.
מספר צפיות:5191 י"א מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | "המקום ברוך הוא ציווה לאברהם אבינו עליו השלום, ואתה את בריתי תשמור, אתה וזרעך אחריך לדורותם. ושמירת הברית כמשמעה, היינו כריתת הערלה, וכמפורש בפסוק שאחריו, המול לכם כל זכר. אבל שַׁלְמוּתָהּ של־מצוה זו ואחת ממטרותיה, היא להישמר מטומאת העריות, דהיינו שלא יפגום חותָם אות ברית קודש אשר בבשרו בשום ביאה של־איסור כמו שנתבאר לעיל סימן קצ"ט, ואף לא בהוצאת זרע לַבַּטָּלָה כמו שיתבאר בסימן שלפנינו. וזהו שנאמר, ונְמלתם את בשר ערלתכם, והיה לאות ברית ביני וביניכם..." מספר צפיות:13544 י' מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | כתב מרן פוסק עדת תימן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א בשלחן ערוך המקוצר חלק א' סימן ז' סעיף ב': ברכת הנותן ליעף כח, אין מנהגינו לומר, וכן שאר ברכות שלא נזכרו בתלמוד. וכתב מהרי"ץ זיע"א בספרו עץ חיים דף ח' ע"ב וז"ל: וגם אצלינו לא נשמע מעולם מי שמברך ברכות אלו, ולא נזכרו בסידורי אבותינו שאנו מבני בניהם... מספר צפיות:7302 ט' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | "ותראו עד היכן הדברים מגיעים. למה הם אומרים בברית "אנא ה'" שתי פעמים? הרי בהלל אנחנו אומרים רק פעם אחת? בשלמא אצל האשכנזים, המנהג הוא שאומרים בהלל פעמיים, אבל אצלינו אומרים רק פעם אחת. א"כ מדוע בברית, גם התימנים שאומרים אנא ה', אומרים פעמיים? אלא שזו סתם העתקה שלא מדעת... אבל על "תשתלח אסותא", הם מוותרים..." מספר צפיות:8358 ט' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | לפי מנהגינו שאבי-הבן אומר ברכת להכניסו בבריתו וכו' אחר המילה בעוד שהמוהל מתעסק בפריעה, כמו שכתב מהרי"ץ בעץ חיים ח"א דף קע"ח ע"ב, והוא כפסק מרן הש"ע יו"ד ריש סימן רס"ה, איך יש לנהוג כשאבי הבן הוא גם המוהל והפורע בעצמו? מתוך שו"ת עולת יצחק למרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א סימן ר"ח מספר צפיות:6556 ח' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | 21 עמ' |
"מצות עֲשֵׂה על האב לִמּוֹל את בנו ביום השמיני לְלִידָתו, שנאמר ובן שמונת ימים יִמּוֹל לכם כל זכר לדורותיכם. ונאמר וימל אברהם את יצחק בנו בן שמונת ימים, כאשר צוה אותו אלהים. והיא מצוה חמורה שחייבים עליה כרת..." מתוך הלכות ברית מילה למרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן מספר צפיות:7352 ח' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | מצורפת טבלת ברכות איש לרעהו ומה עונים עליהם, על פי מנהג ק"ק תימן יע"א, מתוך ספר אור ההלכה מהדורא חדשה, מאת המחבר הרה"ר מאיר ליאור לוי שליט"א על פי ספר שלחן ערוך המקוצר למרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א. לשנן ולזכור! מספר צפיות:7312 ז' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | 3:58 דק' |
מעשה שהיה עם הגר"א זצ"ל. מדוע נמנעו אנשי סדום מלהכניס אורחים לעירם? ומה היתה טעותם? והלקח הנלמד מעניין זה אלינו. מתוך השיעור השבועי של מרן פוסק עדת תימן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א שנמסר במוצש"ק וירא שנת ה'תש"ע מספר צפיות:27355 ז' מרחשון ה'תש"פ | | |
|
|