|
ואתחנן |
| | | | | "מאמר זה מיוסד לברר הדרך הנכונה של ההארכה, שהיא בדל"ת רפויה דווקא כפי ההלכה, מהגמרא ומהפוסקים ראשונים ואחרונים מערכה לקראת מערכה, אשרי הלומד והמלמד לשמור ולעשות ולקיים, וזאת הברכה, מאריכים לו ימיו ושנותיו אשרי מי שזכה, אשרי העם שככה". יצ"ל לראשונה בשנת התשס"א, ובמהדורא חדשה בשנת התשנ"ט. | | |
| | | | | | ברכון "אור השבת" להורדה. כולל: לקט שירי דיואן במסורת ק"ק תימן, נוסח ברכת המזון - בלדי / שאמי, מדור "השבת מתחננת" מתוך מכתביהם של גדולי ישראל בעניין שימוש בחשמל בשבת. לשאלות, בירורי עלויות ומידע אודות חיבור לגנרטור בכל חלקי הארץ נשמח לעמוד לשירותכם. יו"ל ללא חשש גזל זכיות יוצרים ע"י ז. מקייטן, טלפון 08-9791308, לשמחות וכדו' ניתן להזמין עם הקדשה במחיר עלות. מספר צפיות:7466 י"ד אב ה'תשע''ט | | |
| | | | | | "לכן ספר זה (של הרב יצחק יוסף) נקרא 'עין יצחק', לא 'עיני', כי רק עין אחת פתוחה. זאת הסתכלות רק של עין אחת. הוא מסתכל רק מצד אחד, ואינו רואה את העין השנייה, לכן הוא ראה רק את זאת. מי שיודע, ישנם בודדים, מיעוטא דמיעוטא, שאפילו לא שמעו עליהם, העומדים בעשרת הדיברות. והוא מביא זאת, כביכול זהו ה"מנהג" שלנו..." מספר צפיות:10313 י"ח שבט ה'תשע''ט | | |
| | | | | | כתב מרן הגאון רבינו יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, בספרו שלחן ערוך המקוצר: "מדיני מורא האב, שלא יקראנו בשמו הפרטי, הן בפניו הן שלא בפניו, הן בחייו הן במותו. אלא יאמר "אַבָּא מָרִי" שפירושו אדונִי בלשון ארמי. ודוקא בפה. אבל בכתיבה, אינו צריך להקדים זאת..." מספר צפיות:8480 י"ד אב ה'תשע''ט | | |
| | | | | | הלכות ומנהגי ק"ק תימן יע"א לגבי כל הנוגע לקריאת "עשרת הדיברות", מתוך הספר "שלחן ערוך המקוצר" חלק שני (שבת) סימן ס' סעיפים ו'-ז', כולל הערות עיני יצחק, למרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן. מספר צפיות:4537 י"ד אב ה'תשע''ט | | |
| | | | | | בפרשת השבוע "ואתחנן", נאמרה הפרשה הראשונה של קרית שמע. מצ"ב להורדה! סדר קרית שמע שעל המטה - עפ"י הוראותיו והלכותיו של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, בהוצאת מכון פעולת צדיק ב"ב מספר צפיות:8296 י"ד אב ה'תשע''ח | | |
| | | | | | ראשי תיבות במילים, דיוקים בקריאה בפרשת ואתחנן בפסוק "וראית את השמש...". הגעיא ומשמעותה. ביאור דברי מהרי"ץ עה"פ "כי אנכי מת בארץ הזאת..." שבפרשת ואתחנן. האם כשיש טעם וגעיא במלה אחת קריאתה בינונית כפי שכתב היפ"ה בתאג תורה קדומה, או שהתיבה מלעיל, כגון בפסוק "השמע עם קול..." שבפרשת ואתחנן, ומה דעת מהרי"ץ בזה. האם הגעיא הופכת את השוא שלפניה לפתח ממש, כגון בפסוק "וראית את השמש.." שבפרשת ואתחנן, מהו שוא, מהי געיא ומה טעם בעשייתה. כיצד קריאת המלה גיא בפסוק "כל גיא ינשא..." שבהפטרת ואתחנן, השגה על דברי היפ"ה בתורה קדומה, ומה ההבדל בין פתח לסגול בהגיית ק"ק תימן. מספר צפיות:8135 י"ג אב ה'תשע''ט | | |
| | | | | | 12:30 דק' |
הפטריות 'שבע דנחמתא' שסימנן נו"ע ארק"ש, מדוע אינן כפי הסדר בכתובים? וביאור הכלל 'אין מוקדם ומאוחר בתורה' האם הוא גם בנביא? מתוך השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק ואתחנן ה'תשס"ט מספר צפיות:7165 י"ג אב ה'תשע''ט | | |
|
|