האם מקיימים מצות כתיבת ס"ת, בס"ת שאינו כמסורת דידן![]() |
||||||||
מספר צפיות: 9265 | ||||||||
כ"ו טבת ה'תשפ''ב | ||||||||
האם מקיימים מצות כתיבת ס"ת, בס"ת שאינו כמסורת דידן לק"י, ט"ז טבת התשפ"ב בשל"ג לכבוד מרן שליט"א נתבקשתי ע"י אחד מגבאי בית הכנסת הגדולים (שטיבלאך) לשאול את מרן שליט"א, אחד ממתפללי ביה"כ (בימות החול) יהודי תימני, של"ע שיכל את בנו בדמי ימיו, רוצה להכניס ס"ת לבית כנסת זה שבו מתקיימים מידי יום עשרות מנינים ובהם אלפי אנשים ב"ה, וכך יעלו לנפטר זכויות רבות שיקראו בס"ת שלו תמידין כסדרן מידי יום. אלא שהעירו לו, כי הלא דעת מהרי"ץ שספרי תורה שלנו מוחזקים בדקדוק גמור כמפי משה מפי הגבורה (פעולת צדיק ח"א סי' כ"ד) ואם נמצא בהם שינוי ממסורת דידן מוציאים ס"ת אחר. אמנם מצד העילוי נשמה לבנו הוא מבין שאין חילוק, והיות וכך מנהג הציבור שם, בוודאי יעלו זכויות אלו לנפטר. השאלה היא על עצמו, האם בס"ת זה יקיים מצוות כתיבת ס"ת, אף שאינו כמסורת ס"ת שלנו? בברכה"ת, צעיר תלמידיו אביחי שרעבי להלן תשובת מרן שליט"א: מסתברא שמקיים בזה המצוה, כי מעיקר הדין אנחנו מתירים אפילו לברך על ס"ת שאינו כמסורת שלנו, כיעויין מ"ש בס"ד בשלחן ערוך המקוצר סימן כ"ג סעיף א' שבשעת הדוחק גמור יש מקום להקל אפילו בטעות חסר ויתר. ביקרא דאורייתא הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |