התורה הקדושה- שעשועים של הקב"ה, ופירוש ברכת "אשר בחר בנו".![]() |
||||||||
מספר צפיות: 8664 | ||||||||
מתוך השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א שנמסר במוצש"ק בהר שנת ה'תשע"ב | ||||||||
ה' ניסן ה'תשע''ח | ||||||||
התורה הקדושה- שעשועים של הקב"ה, ופירוש ברכת "אשר בחר בנו".
שלמה המלך אומר בספר משלי [פרק ח', ל-לא] ואהיה אצלו אמון, ואהיה שעשעים יום יום, משחקת לפניו בכל עת. משחקת בתבל ארצו, ושעשעי את בני אדם. הוא מדבר בשבח התורה, שהיא שעשועים של הקב"ה. בורא כל העולמים משתעשע בתורה. לראות את חשיבותה של התורה, כמה שהיא דבר יקר וחשוב ומשמח, וכמה תרויחו ממנה. הטור כותב לגבי ברכות התורה באו"ח סימן מ"ז, ברכת התורה מאד צריך ליזהר בה, כדאיתא במסכת נדרים [דף פ"א ע"א], מפני מה תלמידי חכמים אין מצויין לצאת מבניהם תלמידי חכמים, והוא מעתיק את הגמ' שם. אח"כ הוא מביא את הברכה השלישית, שהיא עיקר ברכות התורה, אשר בחר בנו מכל העמים, וכותב כך, ועוד יש ברכה אחרת בא"י אמ"ה אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו בא"י נותן התורה. הכוונה בברכה הזו, מעמד הר סיני. 'אשר בחר בנו מכל העמים', מכל שבעים אומות העולם בחר הקב"ה באומה אחת ויחידה לתת להם את התורה. ויכוין בברכתו על מעמד הר סיני, איך בחר בנו מכל האומות וקרבנו לפני הר סיני והשמיענו דבריו מתוך האש, איזה מעמד אדיר ונורא, לעיני כל עם ישראל, ששים רבוא. כפי שנמסר מאב לבן במשך כל הדורות, שכל ישראל היו במתן תורה וראו, וסיפרו ומסרו זאת מדור לדור עד אלינו. ונתן לנו תורתו הקדושה, שהיא בית חיינו, כלי חמדתו שהיה משתעשע בו בכל יום. יש מפרשים, שזה מה שכתוב 'ואהיה אצלו אמון', מלשון אומן כלי, 'כלי חמדתו'. יש אומרים, שזה מלשון 'כאשר ישא האומן את היונק', דהיינו מגדל אותו. בעז"ה נחזור לזה עוד בהמשך, לקראת זמן מתן תורתנו, החג הקדוש, חג השבועות שיהיה בעוד שתי שבתות בעז"ה. |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |