דין "לחם משנה" בשבת!![]() ![]() |
||||||||
מספר צפיות: 7108 | ||||||||
נאמר בפרשת בשלח "וַיְהִי בַּיּוֹם הַשִּׁשִּׁי לָקְטוּ לֶחֶם מִשְׁנֶה שְׁנֵי הָעֹמֶר לָאֶחָד וַיָּבֹאוּ כָּל נְשִׂיאֵי הָעֵדָה וַיַּגִּידוּ לְמֹשֶׁה" (שמות ט"ז, כ"ב). מכאן למדו חז"ל במסכת ברכות (לט, ב): "אמר ר' אבא: ובשבת חייב אדם לבצוע על שתי ככרות. מאי טעמא? 'לחם משנה' כתיב". מצ"ב דין לחם משנה לקריאה ולהאזנה! | ||||||||
ח' שבט ה'תשע''ה | ||||||||
כתב מרן שליט"א בשולחן ערוך המקוצר ח"ב (שבת) סימן נ"ט סעיף כ"ב: בכל סעודה חייב לברך על שתי ככרות שלמות. ואוחז שתיהן בידו זו על גבי זו בשעת ברכת המוציא (וראוי שיהיו אחוריהן פנימה, ופניהן חוצה) ובוצע אחת מהן. ובליל שבת ויום טוב, בוצע מהתחתונה (וטוב להניחה קרוב אליו יותר מהעליונה, כדי שלא יצטרך להעביר על המצוה). וביום מהעליונה {סג}. ואם אין לו ככר שני, יכול להשאיל משְּׁכֵנו, או ליקח מוקפא{סד}. ואפילו אוכל כמה סעודות, צריך לכל סעודה שתי ככרות שלמות{סה}. והמנהג שבעל־הבית לבדו מברך על לחם משנה, וכולם שומעים ומכוונים, ובוצע ומחלק לכולם {סו}. ואינם רשאים לטעום, עד שיטעום הוא{סז}. וסדר חלוקת הבציעה למסובין, הוא כמו שנתבאר לעיל סימן כ"ח סעיף י':
להאזנה! מה הדין בלחם משנה בשבת, אם אינו שלם לגמרי? |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |