הערת עיני יצחק למרן שליט"א בשע"ה או"ח סי' ק"ח הערה כ"ב:
לעניין תענית שובבי"ם, כתב הלבוש סימן תרפ"ה אמצע סעיף א', יש מקומות שנוהגים בשנת העיבור לקבוע תענית בכל יום חמישי לפרשיות שוֹבָבִי"ם תֵּ"ת והם פרשת שמות וארא בא וכו'. וז"ל האר"י בשער רוח הקודש תיקון כ"ז, יש מנהג קדום בכל ישראל להתענות ארבעים יום רצופים וכו' שובו בנים שובבי"ם וכו' עכ"ל. אמנם בספרי קדמונינו חכמי תימן לא מצאתי עניין זה, זולת אחרונינו שהביאום מספרי המקובלים כגון מה"ר פינחס הכהן באור תורה [ארון הברית] פרשת משפטים. ומהר"ש בדיחי בעולת שלמה שמות י', א'. י"ב, ה'. וע"ע באר היטב ושע"ת סוף סימן תרפ"ה. ועפ"ז נהגו כן מקרוב יחידי סגולה. ועיין מ"ש בס"ד באגדתא דפסחא פרי עץ חיים מהדורא שנייה דף שצ"ה אות שכ"ט על מקצת מנהגים קדומים שהם כדעת האר"י. ועל הסגנון "בכל" ישראל, עיין בדברינו לקמן הלכות סוכה סימן קט"ז הערה כ"ח ד"ה ומה. ובעניין תעניות לתיקון חטאים וכו', עיין בשו"ת עולת יצחק חלק ב' סימן קי"ז ד"ה ובעבירה, ובשולי המעיל סימן ו' אות רל"ה.