-
-
חיפוש מתקדם
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
1057 אורחים

סיקור כנס העשור להתאחדות בני התורה "תוצאות חיים"

    
מספר צפיות: 7491
עיתון מרכז העניינים כ"ד אדר א' התשע"ד, ועיתון קול העיר כ"ו אדר א' התשע"ד.
כ"ד אדר א' ה'תשע''ד

 

 

לק"י

מתוך השיעור השבועי של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א – פוסק עדת תימן

שנמסר במוצש"ק משפטים שבט ה'תשע"ד ב'שכ"ה

 

 

"קו ההגנה" כנגד גזירת גיוס בחורי הישיבות לצבא.

דבר חשוב נוסף שרציתי לומר, קיבלתי טלפון בהול לפני כניסת שבת, ביקשו ממני לדבר על הנושא, אני מקוה שהציבור כאן אינו צריך אותו, אבל בכל זאת צריך לדעת זאת, וזהו העניין של גזירת גיוס בחורי ישיבות לצבא.

 

צריכים לדעת, מִלְחָמָה לַי"יָ בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר [שמות י"ז, ט"ז]. דהיינו, זה לא שהחילונים צריכים את הציבור החרדי שיבוא לצבא, אלא שהצבא הוא בשבילם מכשיר, בכדי לשבור את הציבור החרדי, להורידו לשאול תחתית. והם עושים זאת בצורה מחוכמת, בערמימות וברמאות ובשיטתיות. הם פונים לציבור החרדי, כביכול בשביל לשפר את פרנסתו. כפי שכתוב בנביא, יָדְעוּ כִּי רְעֵבִים אֲנַחְנוּ [מלכים ב' ז', י"ב]. הם מנצלים את הדבר הזה, בכדי להפיל את הציבור החרדי. כנראה הדבר מציק להם ונוגע בהם, כיון שלצערינו בעוה"ר הם נמצאים בשאול תחתית, ואם הם עדיין רואים אנשים שומרי תורה ומצוות, הדבר מפריע להם. אבל הם משתמשים, בדרכי ערמה ומרמה.

 

לצורך כך, עשו בימים האחרונים 'קו ההגנה'. דהיינו, ישנו מספר טלפון, כדאי שתרשמו אותו, אני מקוה שלא תצטרכו, אבל אולי אנשים אחרים יפנו אליכם, ישנם אנשים המתפתים לכך, א"כ הטלפון הוא, 054-8594597. את הקו הזה, פתחו אנשים שמבינים בעניין. ב"ה, אשריהם ישראל. וכנראה בכל פעם שנכנסים לשם, ישנם דברים חדשים המתעדכנים תמיד. ביום ששי אמרו לי, כי ישנם שם דברים 'טריים'. אלו אנשים הנמצאים בשטח, ויודעים בדיוק מה שקורה. זאת בכדי להזהיר את הציבור מן הסכנות, שלא יתפתו ושלא יאמינו להם.

 

השיטות שלהם, שהם כביכול קוראים לציבור החרדי, מה שנקרא שח"ר, כמדומני שאפילו זה קשור לגּוינט, הם באים עם הצעות עבודה, ומבטיחים להם כביכול כל מיני דברים, כגון פרנסה וכדו'. ואנשים חושבים, למה לא להתפרנס? ישנם אנשים, שיש להם קשיי פרנסה. אבל אני רק רוצה להגיד להם, יותר טוב להם שיקבצו נדבות, מאשר שילכו למקומות הללו. ישנם הרבה אנשים שלצערינו עובדים במקומות חילוניים, או נשים העובדות במקומות חילוניים. ואנשים חושבים, מה אני אעשה? אני צריך פרנסה. אבל יותר טוב להם, שיקבצו נדבות. 'ואם נגזר עלינו העניות', כמו שאנו אומרים בתפילה על הפרנסה, הדבר הוא רק לטובתנו, לכפרת עוונות. אנשים חושבים, נלך להתפרנס, למה לא? אבל אולי הקב"ה נותן לבן אדם שיהיה לו דוחק בפרנסה, בשביל כפרת עוונות. אה, אתה לא רוצה זאת? אתה רוצה שיהיה לך כסף? בסדר, תקבל כסף. אבל בהמשך, אנחנו נסתדר איתך. הקב"ה יש לו זמן, לא בורחים ממנו.

 

בכל אופן, לגבי המסגרת הצבאית, הדבר פשוט איום ונורא מה שקורה שם. כך מספרים באותו הקו, שמעתי רק את ההתחלה, אבל בכל פעם הם מוסיפים דברים חדשים. אבל הכי חשוב לדעת, כי הם מרמים את הציבור שלנו, בכמה וכמה דרכים. ראשית, בתוך המסגרות הצבאיות, כאשר כבר מגיעים אליהם, הם שמים אנשים חילוניים הנראים בחזות חרדית. דהיינו, אם בא לשם אדם חרדי, הוא רואה כי ישנם עוד חרדים, שנראים לו חרדים, אבל בסופו של־דבר הם מפילים אותו לשאול תחתית. הוא חושב, הם חברים שלי, והם גם חרדים. אינני יודע אם יש להם פאות, אבל זקן, בטח שיש להם. ובכך הם פשוט מטעים אותו, ואינו יודע כי בעצם יש לו עסק עם חילוניים. ובסופו של־דבר, הוא מיתדרדר בלי לדעת. זאת שיטה אחת של הטעיה. שותלים בתוך המחנות, אנשים שנראים חרדים, הם מתנהגים לכאורה כחרדים, כנראה כאשר הם היו ילדים, הם ידעו והכירו קצת יהדות, או שלמדו, אבל במציאות אלו אנשים מושחתים.

 

ושמעתי סיפור אפילו על אדם שהיה בכלא צבאי, שמו אדם חרדי בכלא, ואיתו ביחד שמו גם חילוני, שנראה לו כחרדי. כלאו אותו, יום ועוד יום, ואותו אחד 'עובד עליו', ואומר לו כך וכך. ובסוף הוא אומר לו, תשמע, אתה יודע מה, אני כבר אתגייס וזהו. א"כ אמר אותו חרדי, טוב, אם אתה כך, אז גם אני אתגייס. הוא חושב, שנינו חרדים, ואם הוא כבר 'נשבר', אז גם אני יתגייס. זאת שיטת פיתוי שנייה.

 

שיטה שלישית, אדם חרדי מגיע לעבודה, ובמשך הזמן מתברר לו, שזאת מסגרת צבאית. בסופו של־דבר הוא צריך לדעת, שהוא גם לא יוכל להשתחרר מהם. אחרי שכבר הגיע לגיהנם, הוא כבר לא יוכל לצאת משם. או שמעצמו הוא לא יוכל לצאת, אבל גם אם ירצה לצאת, הוא כבר לא יכול. מגיעים שם לדברים, רחמנא ליצלן. צריכים לדעת זאת, אנשים רואים שם דברים, ואומרים כי הם כבר לא יכולים להוציא את הדברים האלה מהראש. כל התמונות הללו נכנסו לו לראש, וכבר אינו יכול לצאת מזה.

 

אולם צריכים לדעת, כי ישנה עצה לזה, אולי כדאי לפרסם זאת. ישנם אנשים, אשר ראו דברים טמאים, תמונות זוועה, אינני יודע מה הם ראו שם, א"כ יש לדעת כי יש לכך פתרון. לפעמים אנשים חושבים, כי דבר כזה, הוא כבר לא ישכח. יש לו את התמונה הזאת, מול העיניים, כל הזמן. את העצה לכך, הבאתי בנפלאות מתורתך פרשת שלח לך, על הפסוק וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְו‍ֹת יְ"יָ [במדבר ט"ו, ט"ל]. שאם האדם ראה משהו, והוא רוצה לשכוח זאת, נכנס לו לראש ואינו מסוגל להשתחרר לכך, העצה היא לומר את הפסוק, הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי [תהלים קי"ט, ל"ז], חמש עשרה פעמים. זאת סגולה שמצאתי בכת"י. כבר בדורות שעברו, חשבו על כך. ומי שיעיין שם בספר, יבין בדיוק את העניין שבזה. כך שבעז"ה, הוא ישכח את מה שנכנס לו לראש, ויוציא התמונה הזאת ממנו.

 

שיטה נוספת של־רמאות, הם מביאים אנשים לעבודה צבאית. רובם ככולם, מגיעים למקומות, אשר רחמנא ליצלן. אבל ישנם כאלה, שאכן מגיעים למקומות טובים, שאין שם בעיות. ואלה שהגיעו למקומות האלה במסגרת הצבאית, הם משתמשים בהם כיחצנות, בכדי להטעות את הציבור. הם אומרים, הנה אנחנו בעצמנו היינו שם, והכל בסדר גמור. נו, מה אתה יכול להגיד על כך? הנה אנשים חרדים שהגיעו למקומות הללו, ולא היה שם שום מכשול, הכל בסדר. זאת שיטה נוספת של־רמאות. הם משתמשים בכאלה תחכומים ושיטות, ממש איום ונורא. בכדי להטעות את הציבור, הם מראים את החלק שאכן בסדר, ובכך הם מטעים את הציבור, כי בסופו של־דבר, רובם ככולם, מגיעים למקומות מושחתים. צריכים לדעת זאת. את יתר הפרטים, אפשר לשמוע באותו מספר טלפון, כמדומני שזאת שיחת חנם, 054-8594597.

 

לצפייה והורדה - לחץ כאן

 

לק"י

קטע מתוך דברי מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן,

בעניין גזירת הגיוס המרחפת על בני הישיבות הקדושות,

כפי שנאמרו במסגרת כינוס בחורי ישיבות ואברכים שיחי' מבני עדת תימן,

בליל פורים קטן ה'תשע"ד בשכ"ה,

לרגל עשור לייסוד התאחדות בני התורה "תוצאות חיים"

והשיעור השבועי לבחורי הישיבות המתקיים בביתו מדי ליל ששי, כדלקמן:

 

 

למה אנחנו לא מתגייסים? מה יש בצבא?

התשובה היא, כי יש פה מאבק של האור, כנגד החושך. בני התורה הם מרכז הקדושה, ושמה זה מרכז הטומאה. אנחנו האות וא"ו, והם האות זא"ן. הוא"ו, זו מדת יסוד, כפי שהסברנו. מדת יוסף, צדיק יסוד עולם. וכן מרדכי וכו'. לא רציתי לומר מקודם, שהאות זא"ן רומזת לזנות, אבל הדבר כתוב במפורש בחז"ל. כמו שכתוב לגבי יוסף [בסוטה דף ל"ו ע"ב], רצונך שיימחה שמך מבין אבני איפוד, ותיקרא כך וכך? אמרתי זאת על השם של זרש, ואפשר לומר זאת בכמה אופנים. הצבא זה מרכז של רחמנא ליצלן. הצבא לא היה צריך להיות גרוע יותר מכל מקום אחר. הם קוראים לזה "כור ההיתוך" של המדינה. א"כ בעוונותינו הרבים, יש לנו פה מלחמה בין הקדושה לטומאה, בין שני הקצוות.

סיפר לי מישהו בזמן האחרון, אדם שעובד בצבא, לא בן תורה, הוא היה עם קוקוריקו ארוך... הוא בא אלי ככה... אבל  הוא נשמה טהורה, אינני יודע איך מחזיק ניצוץ אור בתוך החושך הזה. מגיל חמש עשרה, הוא נדבק לספרים שלי, שלחן ערוך המקוצר. בקיצור, מאז האור הלך וגדל. אבל עדיין הוא בצבא. שאלתי אותו, תגיד לי, מה העניין לגדל ככה שיער ארוך? מה הטעם שלך? הרי כבר חזרת בתשובה? הוא ענה לי, לא, כעת אני עושה מזה שתי פיאות ארוכות מקדימה, ואת יתר השערות אני תורם לאנשים חולים במחלות קשות רח"ל שזקוקים לשיער. בע"ה כיום יש לו פיאות ארוכות.

בכל אופן הוא מספר לי, שישנם עוד אנשים כמוהו בצבא, שהם בעלי חזות חרדית, אבל יש שם בנות, שנדבקות אלינו. כך הוא מספר לי בעצמו. ואיך הגענו לכך? כי כעת הוא עומד להתחתן, והוא בא לבקש שאני אתיר לו לשים טבעת על האצבע, בכדי שידעו שהוא נשוי, ויתרחקו ממנו.

השבתי לו, כן, תשים טבעת, אבל זה כמו בגד עבודה. בצבא, תשתמש בכך, לא במקומות אחרים. רק היכן שאתה צריך זאת.

וזאת כמובן רק דוגמא קטנה. המצב שם חמור מאד, רח"ל.

כשאנחנו אומרים "ארור המן", צריכים לדעת, הקורא את המגילה "למפרע", לא יצא. כמו שהבאנו מקודם מה שכותבים בכמה ספרים, כי בדין הזה יש רמז, כי קריאת המגילה זה לא רק סיפור שהיה בעבר, אלא עניין שמתחדש בכל דור ודור. אם כן, הרי המן כבר בקבר שלו, שחיק עצמות, לא נשאר ממנו שריד ופליט. איננו צריכים לקלל את המן, וגם לא לברך את מרדכי, שבין כה וכה הוא בגן עדן? אם נברך אותו, מה יתן לו הברכות שלנו? אלא שאנחנו מברכים את השורש הטוב, ומקללים את השורש הרע. כל הטמאים, כל אלה שבאים מכוח הרע, אותם אנחנו רוצים לארר ולקלל. ברכה זה מלשון ברֵיכה, במובן שפע, שיתרבה. קללה זה מלשון קל, מה שפחות. כמו שנאמר בפרשת נֹח, 'לראות הקלו המים'. להפחית ולצמצם ולמעט את הכוח הרע. א"כ כשאומרים ארור המן, פירושו שהשורש הרע יתכלה. ומצד שני, שיהיה ברוך מרדכי. זה מה שבעצם עומד לפנינו עכשיו.

שימו לב, המלה ויזתא, הוא"ו גדולה, והזא"ן קטנה. זה רמז שהאיר בו הקב"ה את עיני כיום. [עיין בהרחבה בשיעור השבועי מוצש"ק כי תשא ה'תשע"ד ב'שכ"ה].

לכן חושבני כך. ברוך ה', שהציבור שלנו, יושבים על התורה ועל העבודה, אבל בכל זאת, אנחנו ביהדות תימן בפרט, צריכים לדעת, מכל עדות ישראל מציינים את התימנים, כעדה שקיבלה את המשבר הכי קשה. בעצם מה ההבדל? כולם פעם היו חרדים? אבל ההבדל הוא, כי מי שקלקל את התימנים, זאת המדינה. אבל אצל האחרים, האשכנזים והספרדים, הם היו מקולקלים כבר בחוץ לארץ. הם באו לארץ ישראל כבר מקולקלים. חלק מהם. אבל התימנים באו לארץ, עדה קדושה וטהורה, ללא פגע ונגע. אז בעצם, מי שהמדינה הכי הרעה לו, הכי הורידה אותו מבחינה רוחנית, זה בעצם התימנים. והצבא, זה הא"ב שלהם, ועל השורש הזה הם עומדים.

וצריכים לדעת, כי הסיבה העיקרית לקלקול בעדה שלנו, השורש לכך היה בעניין הקדושה. היתה פה בעיא קשה של קיצוניות. ארץ תימן, זה מקום של מרכז קדושה וצניעות, בדיוק הפוך מפה. אם במקומות אחרים היו פשרות פה ושם, אבל אצל התימנים זה היה ממש שיגעון, ההבדל בין שם לבין כאן הבדל שמים וארץ. לכן הורידו אותם מבחינה רוחנית בצורה איומה ונוראה. מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. רבים נפלו. ומי שהחזיק מעמד, לצערינו אלו היו רק מעטים.

ברוך ה', כעת אין מה להשוות. העדה שלנו היום פורחת, הרבה יותר מהעבר. זה לא יעזור, לא יועילו אוצרות רשע, לא יועילו בכל מה שהם עושים. אבל, זה בעצם הנסיון שלנו. הציבור שלנו בפרט, יהדות תימן, שיש לה שרשים חזקים בקדושה וטהרה וצניעות, צריכים לדעת שאנחנו צריכים להיות הסמל של הצניעות והקדושה. צריך כל אחד לדעת, להרבה יש לפעמים קצת קשיים, אבל מי שצריך את התרופה הזאת, צריך לדעת כי המאבק היום בזמנינו, עומד בעיקר על הקדושה. פה החזית. אמנם הם מנסים להשפיע עלינו בכל הדרכים, באמירה, בפיתויים. 'ויהי כדברה אל יוסף יום יום ולא שמע אליה וגו', 'ויהי כאמרם אליו יום ויום וגו', הם מנסים לפתות, ומנסים גם בכוח. בכל הדרכים הם מנסים. אבל התשובה שלנו, שבעזרת ה' אנחנו בשם ה' נעשה ונצליח, הקב"ה יעשה עמנו נסים ונפלאות, כמו שהיה בימים ההם. ואני מקוה שעכשיו, בעגלא ובזמן קריב, כבר מהיום, שהוא פורים קטן, נתחיל לראות שהדרך הולכת ונסללת לכיוון הקדושה.

דרך אגב, חושבני כי גם צריכים לכוון על כך בקדיש, כשאומרים 'על ישראל ועל רבנן ועל תלמידיהון'. 'על רבנן', אלו התלמידי חכמים, ראשי ישיבות, גדולי התורה. 'ועל תלמידיהון ועל תלמידי תלמידיהון דעסקין באוריתא, יהא להון ולנא חנא וחסדא ורחמי', שהקב"ה ישמור ויציל אותנו מכל הקשיים הללו, שיהיו כמה שפחות הפרעות. צריך לכוון על כך, גם מי שאומר את הקדיש, וגם מי שעונה. בכל פעם ופעם לחזור על כך. ובעזרת ה' אני מקוה כי מהיום כבר יהיה לנו פתח לתקוה טובה. אם אנחנו נתקן את עצמנו.

וכפי שאמרתי בעבר, צריכים לדעת, אולי יש כאלה שחושבים, כי ספר הזוהר הקדוש, לא מתאים לבחורים. אני גם אומר כי בודאי שהדבר לא שייך, לימוד קבלה וכדומה. אבל לגרוס זוהר, צריכים לדעת שזה כמו תרופה. או לדוגמא כמו אקונומיקה, זה מנקה. יש לספר הזוה"ק סגולה, לטהר ולזכך את הנשמה. כל אחד שיעשה זאת, ינסה ויראה. גם בישיבה של החפץ חיים בעיר ראדין, למדו הבחורים בס' הזוהר. לא צריכים להירתע מכך. אולי ישנם מקומות שהדבר לא מתאים מבחינה חברתית, אז לא חייב שהדבר ייעשה בפרהסיא. אבל כל אחד שינסה זאת, יראה כי תוך זמן קצר הוא ירגיש שינוי בעצמו, וירגיש שהוא מתקרב להקב"ה.

מאחר שעינינו רואות כי הקב"ה מנסה אותנו בדברים הללו, חושבני כי זה אות וסימן שאנחנו לא נשמרים מספיק ולא מתרחקים מכל הזוהמא והטומאה של הרחוב. כמובן שגם דבר זה אינו קל, בפרט בדור שלנו. אבל מי שיעלה על דרך המלך, שיקח את התרופות הנכונות שמתאימות לו. ובעזרת ה', שנזכה הקב"ה יעשה עמנו נסים ונפלאות בימים ההם בזמן הזה, בעגלא ובזמן קריב אכי"ר.

ארור המן, ברוך מרדֳּכי.

הדפסהוסף תגובה

עוד...

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-7]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
מצות טעמו וראו
פעולת צדיק
מיני תבלין וקליות
מנויים לחיים
עבור לתוכן העמוד