ובדין חתן בליל חופתו, האם ידליק בביתו משום שכבר אינו סמוך על שולחן אביו, או אחרי שיבוא לביתו שהוא כבר אחרי חצות הלילה. ומעשה היה בירושלם והורה ח"א שיברך בבית קודם שילך לחופה:
תשובה:
הנה למעשה עד החופה שעושין אחר כמה שעות מהלילה עדיין אז חשיב סמוך על שולחן אביו. וזמן ההדלקה לכתחילה הוא בתחילת הלילה ושאר הלילה רק בדיעבד, ולרמב"ם אפי' בדיעבד נמי לא. אבל אחר שנכנס לביתו שלו אחרי חצות, שוב מתחדש עליו חיוב מצד ביתו שהוא אז ברשות עצמו, וה"ה לכל. לפיכך יבוא הוא לביתו וידליק בתחילת הזמן, וידליק ויברך ויפטור גם את הכלה ע"י זיכוי בחלק מן השמן. וראוי להתכוון שלא לצאת בהדלקה של בית אביו, לפמ"ש לעיל אות א', או אם אי אפשר לו לבא מצד שרחוק, ולכלה קרוב, תדליק היא ותתכוון לפטרו ע"י זיכוי בחלק מן השמן, דבדיעבד אין מעכב אם השני אינו עומד אצלו כמפורש בב"ח סי' תרע"ז ושאר אחרונים הוב"ד בכף החיים שם ס"ק כ"א. ובדיעבד
ששכחו או לא ידעו או אי אפשר להם לבא לשם עד אחר החתונה, יברך וידליק אז, דקיימא לן שכל הלילה זמנה בדיעבד: