|
||
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו. פרויקט הכנסת מאמרי מרן שליט"א מעשרות ספרים ירחונים וכתבי עת הפזורים על פני עשרות שנים לאתר יד מהרי"ץ "נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א. |
שו"ת: האם מותר לעשות טיפול לייזר בספירת העומר |
||||||||
מספר צפיות: 9086 | ||||||||
כ"ז ניסן ה'תשפ''ב | ||||||||
בס"ד חול המועד ניסן תשפ''ב נשאלתי ע''י צורב אחד, בדין עשיית טיפולי לייזר בימי ספירת העומר, וחשב להקל בזה כי אין זה הסרת שער, אלא רק מניעה, הנה יסוד האיסור לא להסתפר בספירת העומר ממה דאיתא בגמ' ביבמות דף סב ע''ב שמתו תלמידי ר''ע וכו' ומשו''ה נוהגים מנהגי אבילות, ובשו''ע סימן תצג ס''א שנהגו שלא להסתפר מחמת זה, יעו''ש, ונראה דהאיסור הוא משום שמחה, וא''כ היכא שהוא מביא לו שמחה אסור, וא''כ ה''ה הסרת שער ע''י לייזר שעוקר את שרשי השערות אף שאינו נראה עכשיו מ''מ הרי הוא מונע דבר עתידי, אבל לכאורה אין לאסור את זה כיון שאין לנו אלא מה שגזרו חז''ל, ואין אנו יכולים לגזור גזירות מדעתנו, וממילא נראה דליכא לאסור בהא, וכ''ש דהוא רק מניעה וכמו שמצינו בב''ק דמניעת ריוח לא חשיב הפסד ה''ה הכא. ואמנם היה נראה לדמות דין זה למש''כ הפוסקים בעיקר הדין אם מותר לעשות טיפולי לייזר להסרת שער, ולפי הפוסקים האוסרים אין כאן מקום לדון, אבל יש מקום לומר דאף להמתירים מ''מ מודו דאיכא כאן איזה הסרה, וממילא לכאורה נראה דיש מקום להחמיר בזה. וכן נראה להוכיח ממש''כ בחזו''ע יו''ט עמ' ריא שלאשה נשואה שרי להוריד שער במקומות המכוסים בגוף וכו' אף בחול המועד, אף שהוא יפוי הגוף, ומוכח דהוא לכאורה חשיב מלאכה דשמחה, וא''כ נלמד לדידן דבספירת העומר לגברים באופן המותר יהיה מקום להחמיר בזה. שוב לאחר חופשי בזה בדברי הפוסקים מצאתי להגאון רבי יוסף ליברמן שליט''א מזקני הפוסקים בשו''ת משנת יוסף חלק ט' סימן קלד שנשאל בזה אם מותר להסיר שער לנשים ע''י מכונה שעוקרת השער מהשורש בימים האסורים בתספורת, וכתב שנראה שתספורת שייך רק במקום גדילת שער והסרה במכונה מסתמא הוא במקום שאינו צריך לגדול שם שיער ואי''ז בכלל איסור תספורת, אבל כתב שם שבמקוה שמייפה את הפנים והראש כגון גבות העיניים הרי זה בכלל תספורת ואסור כיון כיון שפעולה זו מייפה הפנים מיד ויעו''ש עוד לגבי דין אשה, ומ''מ למדנו מדבריו הגדר דמה שאינו עוקר שיער אלא רק מונע גדילת השיער אינו בכלל האיסור, [ועיין עוד בחזו''ע תעניות עמ' קסד] וא''כ נראה דיש לבדוק כל מקרה לגופו אם יש שערות במקום עשיית הלייזר או לא, ואולי גם תלוי בזה היאך הלייזר עובד. ובהיות שלא מצאתי עוד בפוסקים שכתבו בזה, אשמח לקבל חוו''ד של כת''ר שליט''א. בברכת התורה הצעיר באלפי ישראל יוסף אביטבול פה עיר התורה בני ברק להלן תשובת מרן שליט"א: אם אין נראה שיער שם בפועל, רק הלייזר מונע שבעתיד הוא לא יגדל, מסתברא שמותר. אבל אם יש שיער, קל וחומר שאסור, כי זה מייפה ומחליק את המקום. ביקרא דאורייתא הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |