|
||
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו. פרויקט הכנסת מאמרי מרן שליט"א מעשרות ספרים ירחונים וכתבי עת הפזורים על פני עשרות שנים לאתר יד מהרי"ץ "נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א. |
בירך ברכה אחת ביחד, העץ והאדמה, האם יצא יד"ח |
||||||||
מספר צפיות: 8790 | ||||||||
כ"ב שבט ה'תשפ''ב | ||||||||
בס"ד לכבוד הגאון הגדול רבן של ק"ק תימן הרב יצחק רצאבי שליט"א הסתפקתי בהלכות ברכות לעניין שאם אדם בירך על תפוח עץ ותפוח אדמה, לקח את שניהם ובירך ברכה אחת ביחד העץ והאדמה, דהיינו שאמר בא"י אמ"ה בורא פרי העץ והאדמה, האם יצא יד"ח על שניהם, או רק על אחד. האם כבוד הרב יכול להגיד לי דעתו בעניין זה. תודה ע"ה ישי מועלם ס"ט נ"י, ישיבת עטרת יואל ב"ב להלן תשובת מרן שליט"א: לק"י שבט התשפ"ב בשל"ג כבר נידונה שאלה זו, ונחלקו בה בכמה ספרים מכמה צדדים, כגון מחשש הפסק בין הברכה לאכילה בתיבה הנוספת, או בגלל שהם שני פירות וכו' ואם לעשות כן אפילו לכתחילה או רק בדיעבד או אפי' בדיעבד לא מהני, כגון שתראה בכף החיים סי' ר"ו ס"ק י"ב, וברכת ה' ח"א פרק ה' סי"ח, ושער שמעון אחד ח"א סי' ל"ג, וארץ דשא ח"ב פנ"ח דף קי"ג, וברכת אלעזר סי' י"ח דף רט"ו ועוד. ולענ"ד נראה דכיון שמשמעות הש"ס ורבוותא קמאי והרמב"ם והש"ע דלא מהני, כנראה מדלא הזכירו כלל ועיקר מעניין זה, ומסברא דידן קשה להחליט בזה, פשיטא עכ"פ שאין לברך כך לכתחילה. אבל אם בירך כך, יחזור לברך בהדיא על כל א' בהרהור הלב דוקא כדקיי"ל בכל ספק ברכות. ביקרא דאורייתא הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |