|
||
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו. פרויקט הכנסת מאמרי מרן שליט"א מעשרות ספרים ירחונים וכתבי עת הפזורים על פני עשרות שנים לאתר יד מהרי"ץ "נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א. |
האם מותר להדליק נרות שבת משמן של־שביעית |
||||||||
מספר צפיות: 4361 | ||||||||
כ"א סיון ה'תשפ''א | ||||||||
האם מותר להדליק נרות שבת משמן של־שביעית
מאת מרן הגאון הגדול רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מתוך שו"ת עולת יצחק חלק ד' (שעודנו בכתובים). שאלה: הנה בימינו עיקר הדלקת נרות שבת הוא לכבוד שבת קודש, כיון שיש אור מהמנורה. ולפי זה אבקש לידע האם בימינו מותר להדליק נרות שבת משמן זית של־שביעית, כיון שאין בזה הנאה מהאור: יצחק ברס, בני־ברק. תשובה: לק"י, שבט ה'תשע"ה, ב'שכ"ו. זו שאלה גדולה. אבל אפילו לעניין שבת שמברכים על הנרות אינו חלק, והא ניחא קצת לשיטת הרמ"א באורח־חיים סימן רס"ג סעיף ח' שמברכים על תוספת אורה אבל לדידיה נמי הדעת נוטה דשאני בזמנינו שאור החשמל מאיר היטב, הוו להו הנרות כשרגא בטיהרא. והרחבתי על זה בס"ד בספר נר יום טוב פרק ל"ז דף ק"ט ק"י: ומכל־מקום פוסקי זמנינו סתמו שהדלקת נרות שבת מותרת בשמן של־שביעית כיון שנעשים להאיר ונהנים מהם, נראה דסבירא להו כיון שמותר על־כל־פנים ליהנות מהם, ויכול להיות הדבר במציאות כשמתכבה החשמל, שפיר נחשב הנאה, ונכלל בדרשת חז"ל תהיה אף להדלקת הנר, כיון דהנאתן וביעורן שווה. וכן דעתי העני נוטה: ביקרא דאורייתא הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו |
||||||||
|
||||||||
כניסה לחברים רשומים |