-
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו.
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
630 אורחים

היתכן לכסות הראש בפריצות יותר מן השיער ולהגיד אני מכסה ראשי?

    
מספר צפיות: 3839
דברים חוצבי להבות מאת מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א בעל "שו"ת עולת יצחק, ועוד...

 

 

הורתו ולידתו שלא בקדושה

"ענין הפאות הללו בא מאירופה הורתו ולידתו שלא בקדושה, יש ארצות שהתחילו זאת ברצון ויש באונס, כגון במלכות הרשעה והכפירה רוסיה שגזרו בכלל גזירותיהם שלא תלכנה בנות ישראל בכיסוי הראש, והשוטרים כשהיו רואים אשה עם מטפחת ברחוב היו מסירים אותה מעל ראשה, וע"כ התחמקו לקחת פאות אבל אז לא היו משוכללות כמו היום כרחוק מזרח ממערב.

כהיום בודאי היא תקלה

ולא עוד אלא שבהרבה מקומות שם נפרץ לגמרי חיוב כיסוי הראש, כגון ששמעתי מהרב יעקב ז'ק שאביו היה בן עירו של מרן החזו"א זיע"א, הנקראת 'קוסובה' ושתי נשים בלבד כסו ראשן, האחת אמו של החזו"א והשנית אשת המרא דאתרא, ומעתה נתברר כי הפאה של אז בשבילם היתה אולי תקנה אבל כהיום בוודאי היא תקלה וכבר האריכו והרחיבו על פרצה גדולה זו בס' וקונטרסים רבים.

החזיר פושט טלפיו

והוא פלא האם חלילה הוכו המקילים בסנוורים שלא לראות גודל המכשולים העצומים שיצאו מזה, ומה שכתבו סברות לחלק בזה המה לא יועילו ולא יצילו מאומה, לפי המציאות שהיא כאלף עדים שלא זו בלבד שבאים לידי הרהור אלא אף יש המגיעים לידי ערעור, ויצה"ר שולט בכיפה שליטה גמורה, החזיר פושט טלפיו בפרהסיא ואומר טהור אני יען שהתירו פרושים הדבר.

פירצה חמורה מאד בצניעות

ובכינוס שנערך בעיר הרצליה בביהמ"ד חפץ חיים נשאלתי בשאלה בכתב שבאה מעזרת הנשים, האם נכונה הדעה הרווחת בקרב הנשים שהרב שליט"א מתיר לצאת עם פאות? והיתה תשובתי בס"ד כהאי לישנא: חלילה וח"ו, רחמנא ליצלן! אני מתנגד מאוד לפאות הנכריות שהם פירצה חמורה מאוד בצניעות אך אולי נתחלף לשומעים בענין אחר והוא שאני ממליץ לאנשים לגדל שני פאות הראש ובאמרי זאת אחזתי בשני הפאות שבצדדי והקהל פרץ בצחוק".

ערוה על ערוה

לדעת הפוסקים ששיער אינו כיסוי, האם יועיל נתינת כיסוי בד תחת הפאה כדי שיהיה מותר ללכת בה? לא יועיל! כיון ששיער באשה ערוה, והשיער של הפאה הוא אסור, ושמעתי מאחד שהגדיר את הפאה: "ערוה על ערוה", זו ההסתכלות.

מה היתה אומרת שרה אמנו?

לצערנו היום המוח מעוות, יש שהתעמקו בנושא והגיעו למסקנא שפאה מותרת, אפילו אם נניח שזה נכון ב"לומדת", אבל הסברא הפשוטה והישרה אומרת שאסור. על העונג יו"ט זצ"ל מסופר, שכשרצה לדעת אם סברותיו ישרות, היה מרצה אותם לפני הבעלי בתים בשיעור שמסר להם מידי יום, אם הסכימו לסברתו אות הוא שאכן סברא ישרה היא, אך אם נראתה מוזרה בעיניהם, סימן שאינה ישרה כל כך, ועשה זאת כדי לבחון אם דבריו מתקבלים על השכל הישר. (אמנם לא תמיד אפשר לבחון כך, וכידוע שדעת בעלי בתים היפך דעת תורה). איזו סברא היא זו לומר שפאה היא כיסוי? כיסוי צריך להיות מסתיר. וכאן באים ומכסים שיער בשיער? הרי זה היפך כוונת התורה שרצתה שיסתירו את השיער, אז באים ומתחכמים ומכסים אותו בשיער יותר יפה מן השיער הרגיל?! לא רק שלא מועילים אלא גם מקלקלים. זהו עיקום השכל, כל שכל ישר מתנגד לזה. איך שרה אימנו ע"ה היתה רואה את הפאות של היום מה הייתה אומרת?

אוי לנו כי יש הנותנים הכשר...

וכמה כואב הדבר שנתנו "הכשר" לפאות. כותב בעל העקידת יצחק שקיים הבדל גדול בין אנשים החוטאים מעצמם לבין ראשי ציבור המסכימים לכך, שאם אנשים חוטאים, יש לקוות שהשי"ת יחזירם בתשובה. אבל כשהרבנים נותנים "הכשר" לחטאים באופן רשמי זה הרבה יותר גרוע! זה בחינת סדום ועמורה! והמציאות הוכיחה שמאז ה"הכשר" נהיה המצב חמור יותר, ובלי זה יתכן היה להציל משהו, כיון שהיה התעוררות לתיקון המעוות כשהיה חשש עבודה זרה והרבה חזרו למטפחות, אבל אחרי שנתנו הכשר, נפרץ הדבר הרבה יותר, המקום ב"ה יגדור ברחמיו את הפריצה הזו, אכי"ר. עכ"ל.

הדפסהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
מיני תבלין וקליות
פעולת צדיק
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
מנויים לחיים
מצות טעמו וראו
עבור לתוכן העמוד