א. מילה דוחה שבת, מנא לן? כתוב המסקנא לדברי ר"א (רש"י) ולדעת חכמים (ר' יוחנן). ב. האם מותר אמירה לגוי לצורך מילה ושאר מצוות? כתוב דעת בה"ג, רי"ף, רמב"ם, רמב"ן, העיטור! ג. במחלוקת רב ושמואל לענין נולד מהול אם להטיף ממנו דם ברית בשבת, פסק הרי"ף דלא כרב, אע"ג דהלכתא כרב באיסורי. מדוע? ומה הקשה על זה הרא"ש שהרי"ף סותר עצמו? ד. תינוק שחלה ונתרפא ורוצים למולו ביום חמישי, האם יכולים, ומדוע? (רשב"ץ, מג"א) כיצד מנהגינו, ומה הדין לספרדים בזמנינו ומדוע? ה. ריבוי בשיעורין אסור מן התורה או מדרבנן? ו. האם מותר לימול תינוק כשיודעים שאחר המילה יצטרכו לעשות לו רפואות ולחלל עליו שבת? (רמב"ן, רשב"א, משנ"ב). ז. אדם שלא מל מעולם האם יכול לימול בשבת? ומה הדין כשמל רק פעם אחת? ח. מה צריך להזהיר את המוהלים, בדין שמצוי מאוד בזמנינו? (ש"ע המקוצר). ט. האם מותר לטלטל סכין אחר המילה להצניע באותו חדר, או לטלטלו לביתו כשהעיר מעורבת? כתוב המסקנא בש"ע המקוצר! י. האם בשבת מותר להפוך עור הערלה לסגולה ומדוע? ומה הדין אחרי שזרקה בעפר שבכלי? י"א. האם הלכה כרב אסי שאמר כל שאין אמו טמאה לידה אינו נימול לשמונה? ולמאי נפקא מינה? פרט! |